luni, 23 iulie 2018

Recenzie:Vremea Dispretului (Witcher #4) de Andrzej Sapkowski.

În lumea lui Geralt, nu doar monștrii din umbre amenință pacea, ci înșiși oamenii, regii și armatele lor, dezertorii și rebelii, fiecare cu propriul interes.
Bine ascunși în inima pădurii, elfii și alte creaturi până atunci oprimate câștigă tot mai mulți adepți și lansează tot mai multe atacuri-surpriză. Magicienii se luptă între ei, își pun la dispoziție puterile pentru prețul cel mai mare sau simpatizează cu elfii rebeli.

Pentru Geralt și Yennefer e tot mai greu să-și țină promisiunea: aceea de a o proteja pe Ciri de oricine și orice ar vâna-o, pentru că ea este cheia salvării lumii întregi. Dar cu intrigi și dușmani la fiecare colț, Ciri va fi nevoită să se apere singură și să-și folosească puterile care-i fac atât de mult rău.

Am asteptat cu nerabdare momentul in care o sa apara acest volum si cand in sfarsit am reusit sa pun mana pe el nu imi venea sa cred ce am inceput sa citesc.Eii,as putea sa spun ca am devorat acele pagini,dar ar suna ciudat ,nu-i asa?Bun,atunci am sa spun ca intentia mea a fost una clara si tocmai de aceea am citit fiecare pagina cu sufletul la gura sperand ca o sa aflu ce o sa se intample in continuare cu personajele care mi-au ramas intiparite in minte de cand am inceput sa citesc aceasta serie.
Nu sunt obsedata sau ceva de genul acesta,ci doar m-a fascinat povestea si felul in care autorul a decis sa ne ofere o aventura pe cinste.

Inca o data am ramas uimita de ceea ce autorul ne-a oferit in aceasta carte.O poveste fascinanta cu personaje impresionante,capabile de orice doar ca sa se apere sau ca sa ii apere pe cei dragi.Mi-a placut ,desi s-au intamplat cateva lucruri care mi s-au parut un pic prea exagerate pentru mine.
As putea sa spun ca ,desi stiam ca razboiul le bate la usa,nu m-am asteptat ca situatia sa se inrautateasca asa de tare.
Razboiul a inceput.Magicienii isi aleg taberele.Geralt si Yennefer incerc din greu sa o protejeze pe micuta Cirri.Iar Cirri..Soarta ei este una plina de urcusuri si coborasuri.

Marea mea dilema a fost de la inceput:De ce Vremea Dispretului?De ce acest titlu?
Apoi,asa incet,am ajuns sa inteleg la ce se referea si atunci cand am inteles mi-a fost mai usor sa pun cap la cap unele evenimente care s-au intamplat.

Dupa cu v-ati dat seama povestea lui Geralt din Rivia continua si este la fel de plina de urcusuri si coborasuri ca la inceput,doar ca de data asta nu are de-a face doar cu monstri,ci si cu oamenii simpli si magicieni care incearca sa-l recruteze.Avand un final destul de ciudat in al doilea volum,am crezut ca nu o sa aflam prea multe lucruri despre Geralt in aceasta carte,fapt care mi-a dovedit ca orice ii arunca soarta in cale,Geralt nu renunta niciodata.Mai ales daca stia ca Cirri este in pericol.

Yennefer,desi am inceput cat de cat sa o plac si pot sa spun ca parerea mea e un pic mai buna,a dovedit inca o data ca omul se mai poate schimba.Recunosc ca nu mi-a placut felul in care se purta cu Cirri,chit ca era necesar.Yennefer o sa fie mereu genul acela de personaj care,desi este descris ca fiind o fiinta "impresionanta" ,ajunge in acel punct in care iti aduce aminte de toate acele ganduri negative pe care le-ai avut .Cel putin asta este punctul meu de vedere si cred ca nu o sa se schimbe prea curand.Da,a avut grija de Cirri.Da,a facut tot posibilul sa o ajute pe ea si pe Geralt.Da,il iubeste pe Geralt.Dar,nu,nu o sa fie niciodata unul dintre personajele mele preferate.

Cirri,leuta din Cintra,se dovedeste un personaj un pic salbatic.Atunci cand cred ca in sfarsit o sa aiba un pic de liniste ,Cirri reuseste sa invoce o furtuna.Furtuna in sens ca oriunde se afla lucruri urate se intampla.Si oricat de mult s-ar straduii nu poate sa ramana neobservata.Dar,in ciuda acelor lucruri,trebuie sa recunosc ca intr-un fel povestea nu ar fii la fel fara ea,mai ales ca ajuns sa fie un personaj cheie in toata nebunia asta.

Am avut placerea sa citesc despre personaje vechi dar si personaje noi.Unele dintre ele au fost destul de placute,fascinante si interesante,ceea ce ma face sa sper ca poate in viitor o sa mai citesc despre acele personaje.
Jaskier ,bardul,m-a incantat cu baladele lui,dar si cu rolul lui de prieten bun a lui Geralt.Mai ales ca a dovedit faptul ca este destul de curajos sa infrunte furia driadelor ca sa ajunga la prietenul lui.Asa cum imi aduc aminte,Jaskier este un personaj pe care l-am indragit de la inceput si chiar daca nu a aparut foarte mult in aceasta carte,a avut rol important in unele scene.

Toate personajele din aceasta poveste au evoluat destul de mult pana acum.Au devenit mai fascinante,mai puternice si mi-a facut placere sa aflu pe unde au mai ajuns.
Obsesia lui Emhyr var Emreis,imparatul Nilfgaardului,de a pune mana pe Cirri devine din ce in ce mai mare.Ma asteptam ca atunci cand razboiul o sa inceapa o sa fie ca un curent puternic care matura tot in calea lui..Si cam asa a fost.Fapt care m-a intristat putin,deoarece cei buni pierdeau ,iar cei rai aveau de castigat.Abia astept sa aflu cum o sa se termine si daca Emhyr castiga sau cineva o sa ii vina de hac.

Cred ca o sa stau ca pe jar pana cand o sa apara volumul urmator sau poate o sa recitesc primele patru volume de vreo cateva ori.Ori una ,ori alta,dar nu mai conteaza.Rabdare?Eh,de ar fii asa de simplu,dar sper ca cei de la Nemira sa imi dea o veste minunata in curand.

Goodreads: Vremea Dispretului.
Primele 3 volume: Ultima Dorinta , Sabia Destinului si Sangele Elfilor.
Editura: Nemira.