vineri, 27 octombrie 2017

Recenzie:Sabia Destinului(Witcher #2) de Andrzej Sapkowski.

Geralt este un vanator, un om ale carui puteri magice, obtinute prin antrenamente lungi si cu ajutorul unui elixir misterios, l-au transformat intr-un luptator genial si intr-un asasin fara mila. Dar nu este un ucigas ca oricare altul: tintele lui sunt monstrii intunecati care bantuie pamanturile si ii ataca pe cei inocenti. Asa ca el cutreiera tinutul in cautarea lor, pana cand isi da seama ca nu toti monstrii sunt la fel: unii sunt rai pana in maduva oaselor, grotesc de malefici, dar altii sunt doar victime ale pacatului, ale raului sau ale naivitatii.

Nerabdatoare,mai ales dupa tot ce am citit in primul volum din acesta serie,m-am apucat de al doilea volum din seria Witcher sperand ca o sa aflu mai multe despre eroul principal,adica Geralt din Rivia,si peripetiile sale.Sa spun ca am dat peste niste peripetii extrem de interesante poate pentru voi nu inseamna mare lucru,dar sa le citesti si sa poti sa iti imaginezi ,in mare parte,aproape tot ceea ce se intampla,acest lucru este ceva incredibil si o aventura pe cinste.

Aventurile lui Geralt din Rivia continua si in in al doilea volum,insa lucrurile devin din ce in mai extreme,povestea lui devin un pic mai complicata si totul i-a o intorsatura la care nu ma asteptam,insa nevoia de a afla mai multe m-a impins sa citesc acest volum destul de repede.Poate nu chiar repede,dar trebuie sa recunosc ca o data ce l-am inceput mi-a fost foarte greu sa ma mai opresc.
Este o poveste complicata plina de personaje interesante.O poveste care se complica pas cu pas .O poveste destul de fermecatoare cu tot felul de evenimente spectaculoase,unele amuzante,altele mai serioasa..unele chiar momente critice pentru eroul nostru.
Ce mi-a placut cel mai mult?Faptul ca am ajuns sa inteleg mai bine cum e viata personajului principal.Desi este cunoscut ca fiind un om rece cu sufletul negru,un ucigas fara sentimente si un vanator capabil de orice pentru bani,Geralt a dovedit ca este chiar invers si exact asta mi-a placut cel mai mult la el.In mare parte ,in multe capitole,Geralt a fost tratat ca un om josnic, nedemn de atentia tuturor..lucru care mi s-a parut prea crud si neplacut,insa raspunsul lui a fost plin de respect si exact raspunsul unui vanator mandru de ceea ce face,chiar daca intr-un fel destinul l-a obligat devina ceea ce este.

Pot sa spun ca mi-a placut un pic mai mult acest volum.De ce?Pentru ca am aflat mai multe despre Geralt,despre destinul sau..despre lupta lui impotriva creaturilor rele,cel putin cele care faceau rau,nu cele fermecate si obligate sa raneasca.Mi-a placut faptul ca am ajuns in acel punct in care gaseam mici indici despre ce urma sa faca sau ce ii punea soarta in fata.Insa,cel mai tare m-a suprins copilul surpriza,cel despre care s-a vorbit in primul volum.Eii,asta da surpriza si recunosc ca nu m-am astepta sa citesc despre Ciri in acest volum.O surpriza absolut perfecta despre care abia astept sa mai citesc!

Inca o dovada ,ca Geralt nu este un vanator fara sentimente,este Yennefer.O vrajitoare fermecatoare care a reusit sa intre in viata lui Geralt in primul volum,dar o vrajitoare care il intelege mai bine decat oricine.Pentru ea Geralt era in stare sa lupte cu altcineva,fapt care dovedeste inca o data ca exista sentimente.
Trebuie sa recunosc ca nu am o parere foarte buna despre Yennefer.Mi s-a parut de la inceput un personaj mult prea increzut si incapatanat,o persoana capabila de multe lucruri si cineva care nu stia sa renunte la calea pe care a ales-o.Da,mi s-a parut interesanta si fascinanta in primul volum,dar uite ca parerile se mai schimba.

De data asta,in acest volum,am avut parte de dragoni,mimi,driade si multe alte surprize.Multe peripetii periculoase pentru eroul nostru,dar si momente cruciale in care credeam ca totul o sa se termine.Dar,ca intotdeauna,atunci cand vine vorba despre personajul principal,povestea se schimba si se transforma in ceva total diferit si extrem de fascinant.
Fascinant?Da,mi s-a parut destul de fascinant felul in care Geralt reusea sa isi duca misiunile la capat.Cum tot ce isi propunea se rezolva,chit ca trebuie sa recurga la unele metode mai grele pentru el.Da,da,stiu,e doar fantezie si toate cele,dar pentru mine a fost un refugiu minunat pentru o vreme.

Daca va place acest gen de carti atunci eu zic sa incercat si seria Witcher.Merita!Este o aventura pe cinste cu multe,multe peripetii.

Recenzia pentru primul volum: Witcher:Ultima Dorinta.
Goodreads: Sabia destinului.