marți, 1 august 2017

Recenzie:Doamna de la Miezul Noptii (Uneltiri Intunecate #1 ) de Cassandra Clare.

Lâng-o mare cu ape argintii…
Într-o lume tainică, unde războinici pe jumătate îngeri sunt legață prin jurământ să lupte împotriva demonilor, parabatai e un cuvânt sacru.
Un parabatai e partenerul tău în luptă. Un parabatai e cel mai bun prieten al tău. Doi parabatai pot reprezenta totul unul pentru celălalt - dar nu au voie să se îndrăgostească.
Emma Carstairs este o războinică, un vânător de umbre, cel mai bun din generaţia sa. Ea trăieşte doar pentru a lupta. Umăr la umăr cu parabatai-ul ei, Julian Blackthorn, patrulează pe străzile din Los Angeles, unde vampirii îşi fac de cap pe Sunset Strip, iar spiritele naturii - cele mai puternice dintre creaturile supranaturale - sunt în pragul unui război deschis cu vânătorii de umbre. Când încep să apară trupurile unor oameni şi elfi omorâţi la fel cum fuseseră ucişi şi părinţii Emmei când ea era copil, este creată o alianţă nesigură.
Aceasta este şansa Emmei de a se răzbuna - şi şansa lui Julian de a-l recăpăta pe fratele său Mark, ţinut prizonier la Curţile Elfilor. Tot ce au de făcut Emma, Julian şi Mark este să rezolve misterul crimelor în două săptămâni… şi înainte să fie luaţi în vizor de către asasin. Căutările lor o poartă pe Emma de la o peşteră de lângă mare, plină de magie, până la o loterie întunecată, unde ceea ce se câştigă este moartea. Şi fiecare indiciu pe care îl descoperă duce la alte secrete. Ce i-a ascuns Julian în toţi aceşti ani? De ce Legea vânătorilor de umbre le interzice parabatailor să se îndrăgostească unul de altul? Cine este asasinul real al părinţilor ei – şi poate Emma să accepte adevărul?

De ceva timp mi-am spus in gandul meu ca nu o sa mai citesc alta carte despre Vanatori de Umbre-nu dupa ce am citit in Instrumente Mortale si Dispozitive Infernale..dar inima mea a castigat si m-a ghidat spre aceasta cartea.Asa ca,da,am pus mana pe ea si am inceput sa o citesc.Fiecare cuvant.Asa ca ...Mi-a placut ceea ce am citit pana acuma..si vreau sa aflu mai mult!Deoarece se pare ca sunt dependenta de acest gen de carti:pline de urcusuri si coborasuri,actiune,batalie intre bine si rau..Si,intr-un final,o iubire interzisa.
Dap,sunt nebuna dupa genul acest de carti,mai ales daca sunt despre iubire-iubire interzisa.

Am crezut ca le stiu pe toate si ca urmatoarea carte scrisa de Cassandra nu o sa mai mai surprinda deloc,insa iata-ma aici gandindu-ma la cat de rau m-am inselat si cat de mult imi doresc sa citesc continuarea acestei serii.Doamna De La Miezul Noptii a fost o surpriza-una foarte buna-si a avut toate acele lucruri pe care eu le iubesc la o carte.
Ei bine,ar trebui sa adaug faptul ca nu din cauza iubirii interzisa a ajuns sa imi placa aceasta carte.Nup.Mi-a placut aceasta carte din cauza personajelor-din cauza familie Blackthorn si a Emmei Carstairs-felul lor de a fii si ceea ce s-a intamplat cu ei.Decizia finala am luat-o datorita felului in care autoare a decis sa scrie despre ei si despre felul in care aceasta carte s-a transformat intr-o batalie epica,chiar daca sfarsitul cartii a fost aproape de ajuns incat sa-mi franga inima.

Da,am fost surprinsa de felul in care s-au schimbat anume lucruri.De Malcome Fade.De Julian si Emma.Dar cumva ma facut sa cred ca ceea ce urmeaza sa se intample in cartea urmatoare o sa fie si mai interesant.
Multe urcusuri si coborasuri.Stiu ca tot timpul scriu asta in recenziile mele si ca ador sa scriu despre urcusuri si coborasuri...dar sincera sa fiu,nu ma pot abtine,mai ales daca am dreptate si mai ales daca chiar sunt foarte multe .
La inceput nu am stiu ce sa cred despre cum a inceput totul-despre ce s-a intamplat cu familia Blackthorn si cu Emma Carstairs.O parte din mine nu a fost destul de sigura in legatura cu aceasta carte si imi tot reamintea ca poate nu o sa fie ceva ce o sa imi placa.Dar in acelasi timp m-a impins si ma indemnat sa o citesc si sa recitesc unele scene/capitole doar ca sa inteleg totul mai bine.Am ajuns in acel punct in care eram prea fascinata si nu puteam sa las cartea jos.Asa ca,da,iata-ma aici scriind prea multe aiureli despre cat de mult mi-a placut cartea si intr-un fel tind sa cred ca nu pot sa scriu o singura fraza fara sa sun ca o nebuna.Aoleu!

Razbunare.Durere.Familie.Parabatai.Iubire interzisa.Adevar.Minciuna....Si mai multe.

Emma Carstairs.Acest personaj a fost o surpriza totala pentru mine.Puternica,incapatanata si o luptatoare foarte buna.Sau ar trebui sa spun cea mai buna?Mi-a placut de ea-felul in care se lupta sa-i protejeze pe cei din familia Blackthorn,pe familia ei.A fost dest fascinant dar in acelasi timp trist.Isi risca prea mult viata si prea nerabdatoare sa lupte,dar i-am admirat determinarea.
Julia Blackthorn.Impresionat si fermecator.Intr-un fel,in timp ce citeam despre el  gandul meu se intorcea la Jace.Stiu ca cei doi nu seamana deloc.Sunt foarte dieriti..dar mintea mea refuza sa se opreasca.Si nu stiu de ce!Dar,viata lui Julian,haotica sau nu,ma facut sa realizez ceva:Julian este cel mai bun personaj din aceasta cartea!Mincinos sau nu,si-a protejat familia si pe Emma cu orice pret.Si asta este ceva ce o sa imi aduc aminte mereu cand o sa vina vorba despre acest personaj.
Dru,Ty,Livvy si Tavvy.Aceste personaje au fost destul de impresionante,chiar si Tavvy.Mi-a placut sa citesc despre ei si despre dorinta lor de a o ajuta pe Emma sa afle adevarul despre parintii ei.Si felul in care isi dadeau tot interesul ca sa afle adevarul despre ce s-a intamplat si cum faceau tot ceea ce puteau ca sa il ajute pe Julian ma impresionat destul de mult.Mark? Am sperat  ca ,dupa ce am citit putin despre el in ultimul volum din seria Instrumente Mortale,poate o sa am sansa sa citesc despre el din nou.Si surpriza surpriza!Povestea lui mi-a frant inima si dupa tot ceea ce i s-a intamplat..a avut in sfarsit sansa sa aleaga ceea ce este mai bun pentru el.Sper ca poate in cartea urmatoare o sa am sansa sa citesc si despre Helen.
Cristinna?Am avut un sentiment destul de ciudat in legatura cu ea.Nu prea stiam cine stie ce despre ea si ma asteptam ca ceva urat sa se intample din cauza ei,insa nu stiu de ce.Ma bucur ca suspiciunile mele nu au fost adevarate.Mi-a dat impresia ca ascundea ceva gigantic..asa ca mintea mea a creat cateva povestioare..Yikes!Diego...Ei bine,nu prea am ce sa spun despre el...Adica chiar nu am ce sa scriu despre acest personaj.

Nu m-am astept ca el sa fie vinovatul.Chiar mi-a placut de Malcome Fade si m-am gandit:Uite inca un magician ,ca Magnus Bane,care incearca sa-si ajute pe Vanatorii de Umbre..Heck,aici chiar ca am gresit.Si urasc asta..dar trebuie sa recunosc ca abia astept sa citesc mai multe despre fata pe care a iubit-o atat de mult.Daca..Ei bine,daca o sa am vreodata sansa sa citesc despre Annabel Blackthorn.Cine stie...
Si,imi pare rau daca ce o sa scriu mai departe este un spoiler,dar chiar vreau sa scriu despre asta..Tessa si Jem?Oh da!Am sperat si am sperat sa pot sa citesc din nou despre ei..chiar daca asta insemna cateva propozitii.SI am primit ceea ce imi doream!Yikes.Cei doi(si Will...chiar daca nu o sa mai citesc despre el in alta carte)o sa  fie intotdeauna preferati mei.

Fascinant?Sigur ca da.Vreau sa aflu mai multe despre ce o sa se intample in continuare?Da!Foarte multe urcusuri si coborasuri?Da,dar acele urcusuri si coborasuri au creat ceva incredibil.Vanatorii de Umbre sau nu,aceasta carte a avut in fiecare capitol cate o surpriza.De la inceput pana la sfarsit.Si mi-a placut asta.Foarte mult.
Asa ca,da,se pare ca...nu o sa ma opresc sa citesc despre Vanatorii de Umbrea prea curand,mai ales daca cartile urmatoare o sa fie ca aceasta.

Recenzia in engleza: Lady Midnight
Goodreads: Lady Midnight.