sâmbătă, 22 iulie 2017

Recenzie:Razbunarea Ciorilor (Banda Celor Sase Ciori #2) de Leigh Bardugo.



Kaz Brekker şi echipa lui tocmai au dat o lovitură atât de îndrăzneață, încât nici ei nu credeau că vor scăpa teferi. Dar în loc să pună mâna pe o recompensă consistentă, sunt nevoiţi să lupte din nou pentru vieţile lor. Înșelată şi slăbită de răpirea unui membru important, echipa a rămas fără resurse, fără aliaţi şi fără speranţă.
În timp ce în Ketterdam se adună forţe puternice din întreaga lume, dornice să smulgă secretele periculosului drog numit jurda parem, rivali vechi şi duşmani noi pun la încercare iscusinţa lui Kaz şi loialităţile fragile din cadrul echipei. Pe străzile întunecate şi întortocheate ale oraşului se va da un război, o luptă pentru răzbunare şi ispăşire care va decide soarta lumii Grisha.


Recenzie:


"Ciorile tin minte fetele oamenilor.Isi amintesc cine le-a dat de mancare,cine a fost bun cu ele.Si isi amintesc si cine le-a facut rau."


Adevarul este ca intotdeauna am asteptari foarte mare atunci cand vine vorba despre continuarea unei carti care m-a surprins enorm de tare.Astept ceva mai intens,epic si de nedescris.Sa fie cu un pas mai sus decat inceputul si sa aiba un sfarsit care sa imi ramana in minte o vreme,cum s-a intamplat si in acest caz.Avand in vedere faptul ca am avut parte doar de doua carti in seria Banda Celor Sase Ciori,speram din tot sufletul ca sfarsitul sa fie Epic,sa nu ma dezamageasca.Si,sincera sa fiu,asa a fost!Epic,genial si ...continuarea perfecta.
Ca in toate cartile,chit ca le-am adorat maxim,au fost cateva lucruri care nu mi-au placut,care m-au socat si care au fost ca un cutit in inima mea.Momente triste ,intense si care,desi le-as schimba intr-o secunda,au dat cat de cat un alt sens povestii.

Am inceput sa citesc aceasta carte sperand ca ceva uimitor sa se intample.Stiind ca am de-a face cu personaje geniale si extrem de periculoase,am incercat sa nu citesc totul prea repede,sa pot sa savurez fiecare moment la maxim si sa recitesc de n ori ceva de ori m-a socat,ori mi-a placut prea mult.
Da,am avut asteptari foarte mari.Da,autoarea a avut grija sa imi implineasca aproape toate dorintele si nu m-a dezamagit.De data asta am avut parte :actiune,un pic de drama,multe urcusuri si coborasuri..O aventura de neuitat.

-Unde credeti ca s-au dus bani?a repetat el.
-Nave?a continuat Inej.
-Bombe?a sugerat Wylan.
-Spagi pentru politiceni?a propus Nina.
Apoi s-au uitat cu toti la Matthias.
-Asta este momentul in care ne spui cat de ingrozitori suntem,i-a soptit ea.
Dar Matthias a ridicat din umeri.
-Toate par optiuni intelepte.



Cand vine vorba despre Kaz ,Inej,Matthias,Nina,Jesper si Wylan trebuie sa te astepti la orice.La bune si rele.La jafuri,escrocherii...O batalie care intr-un fel  nu are sfarsit ,dar care pana la urma ajunge in acel punct in care se pune punct in cel mai bun mod.Am adorat felul in care au pus la cale toate nebuniile din primul volum.Cum mintiile lor geniale au reusit sa aduca la bun sfarsit ceva ce ar fi trebuit sa fie imposibil.Dar de data asta?Am fost extrem de socata,mandra(n-am cum sa nu mentionez asta,chit ca nu sunt pesonaje de-ale mele sau ceva de genul),fericita,ingrozita,trista dar..pana la urma am fost extrem de ..Nici macar nu stiu cum sa explic ceea ce am simtit in acel moment cand am realizat ca ei au reusit sa primeasca exact ceea ce meritau cu adevarat.Fericire.Da,o sa raman la acest cuvant.

"Nu  imi pare rau, si-a dat ea seama.Alesese sa traiasca libera ca o ucigasa,nu sa moara in tacere ca sclava,si nu putea regreta alegerea asta.Avea sa mearga la sfintii ei cu sufletul deschis si spera ca aveau s-o primeasca."

O sa incep cu Inej.Fantoma a reusit sa ma impresioneze si mai tare.Am adorat-o deoarece,pe langa faptul ca este o luptatoare de neegalat,este genul de personaj care ,desi a trecut prin foarte multe lucruri ingrozitoare,decide sa faca ceva ca sa schimbe lumea.Un pas mare pentru o fata suli .O dorinta arzatoare.O ambitie de neegalat.Mi-a placut faptul ca Inej nu s-a dat batuta nici macar o secunda.Am fost extrem de nerabdatoare sa aflu ce urma sa se intample cu ea dupa ce a fost rapita de Van Eck.Si,trebuie sa recunosc,nu am fost absolut deloc socata de faptul ca a devenit mult mai puternica.Geniala!
Regret faptul ca nu am avut sansa sa citesc mai multe despre ea si Kaz.Sunt sigura ca daca ceva s-ar fi intamplat intre cei doi ar fi fost ceva epic.Chimia si intensitatea dintre ei spune tot.

"Am incasat gloante,lovituri de cutit si pumni carora le-am pierdut sirul ,si toate astea pentru o bucatica din Ketterdam,a spus Kaz.E orasul pentru care am sangerat .Si daca orasul asta m-a invatat un lucru,acela e ca intotdeauna inca mai poti sangera un pic."

Kaz Brekker.Minte geniala.O ambitie ucigasa.Dar si un personaj care tot ceea ce isi doreste este sa se razbune.Sa-si razbune fratele si sa faca in asa fel incat banda lui sa primeasca ceea ce meritau.Secretos ca intotdeauna.Incapatanat si foarte hotarat.Lupta lui este una mult prea mare.Ea se imparte in doua categorii:cu dusmanii lui si cu demonii trecutului.Au fost momente cand asteptam nerabdatoare capitolele lui,sa aflu ce ii mai trecea prin minte,ce pas urma sa faca sau cat de tare il afectau unele lucru.
Dupa cum am scris mai sus,o minte geniala care era mereu cu un pas inaintea dusmanilor sai.

"Nina suferise dupa ce isi pierduse puterea ,legatura pe care o avea cu lumea vie.Respinsese acest dar intunecat,care paruse o farsa ,o pedeapsa.Insa nu doar viata lega totul,ci si moartea,acel fluviu nesfarsit si vijelios.Isi muiase degetele in suvoiul lui si ii simtise forta redutabila.Dar Nina era acum Regina Doliului si nu avea sa se inece niciodata in adancul lui."

Nina Zenik.Un personaj care ducea o lupta pe care nu o intelegea nimeni.O lupta care o transforma intr-o persoana diferita.Dar o lupta pe care a reusita sa o invinga.La fel ca Inej,este o luptatoare care ar face orice doar ca sa-si salveze banda dar si pe cei care ea,pe Grisha.Mi-a placut la nebunie hotararea ei de a face orice ca sa ii ajute pe Grisha sa ajunga inapoi in Ravka.Incapatanarea ei are un rost.Desi intr-un fel a avut un pret destul de mare.La sfarsit inima mea s-a frant in acelasi timp cu a Ninei.

-Nu te teme.Prin frica va controleaza.[...]
-Pe lumea asta sunt multe lucruri de care n-ai de ce sa te temi,trebuie doar sa deschizi ochii.

Matthias-un fjerdan care a evoluat destul de mult.Ura lui s-a transformat in iubire fata de Nina.Mi-a placut faptul ca a participat in toata aventura asta hotarat sa faca tot posibilul sa-i ajute pe ceilalti,mai ales pe Nina.S-a vazut destul de clar cat de mult a evoluat si a fost o transformare bun venita.Nu mi-a placut ce s-a intamplat cu el la sfarsit.Dar mi-a placut ca a luptat pana la sfarsit.

"Pana in clipa aceea ,Wylan nu intelesese cu adevarat cat de importanti erau cu totii pentru el.Tatal lui ar fi zambit batjocoritor vazandu-i pe acesti banditi ,dintre care unuera un soldat dezonorat,iar un altul,un cartofor care se tot ingloda in datorii.Insa erau prietenii lui,singurii lui prieteni,iat Wylan stia ca si de-ar fi putut alege dintre o mie de tovarasi,tot pe ei i-ar fi ales."

Wylan-puiul de negustor s-a dovedit a fii mult mai mult decat se asteptau ceilalti.Un luptator adevarat in tot sensul cuvantului.Un personaj care zilnic se lupta o voce in mintea lui-vocea persoanei care ar fi trebuit sa-l sprijine si sa-l iubeasca asa cum e.Mi-a placut faptul ca nu a renuntat nici macar o secunda si ca a avut incredere in Jesper.Da,recunosc ca am astept cu sufletul la gura momentul in care cei doi au realizat ca erau meniti sa fie impreuna.Ha,ce moment...

"Jesper a ridicat iarasi din umeri.Si-a aranjat nasturii camasii ,apoi si-a atins revolverele cu degetele mari.Cand se simtea asa,furios si nelinistit,se simtea de parca mainile lui ar fi avut o viata proprie."

Jesper.De el nu stiu ce sa spun.Intr-adevar a avut momente epice la fel ca si ceilalti.A luptat la inceput pana la sfarsit fara sa stea pe ganduri.A facut multe greseli in primul volum,greseli pentru care platea in acest volum si greseli pentru care a trebuit sa faca tot posibilul ca sa fie iertat.Cel mai socant moment a fost cand a aflat ce putea sa faca exact si de ce era asa bun tragator .Retrag ceea ce am scris mai sus,adica faptul ca nu stiu ce sa scriu despre el.Am gresit.Am ce sa spun despre el:este un personaj care si-ar fi data viata pentru banda lui si pentru tatal lui.

-Dar nimeni nu stie cine suntem.Nu tocmai.Nimeni nu stie ce am facut,ce am reusit sa ducem la capat impreuna,a spus Kaz,apoi a lovit podeaua cu bastonul si a incheiat:Asa ca sa le aratam ca s-au pus cu cine nu trebuia.

Ravkeni.Shuhani.Fjerdani.Kercheni.O amestecatura periculoasa,dar in acelasi timp o intalnire menita sa se intample.
A fost o nebunie curata.O aventura cu multe urcusuri si coborasuri,plina de momente epice.Momente in care habar nu aveam cum sa reactionez sau momente in care reciteam toata pagina doar ca sa fiu sigura ca am citit bine.S-a intamplat de foarte multe ori sa stau si sa ma intreb: Oare ce urmeaza sa se intample?Ce pas nebun urmeaza sa faca Kaz?
Concluzia finala?Mi-a placut la nebunie.De la cap la coada,cu mici exceptii.Faptul ca atat povestea,cat si personajele au evoluat enorma a contat.Adevarul este ca nu am avut timp sa ma plictisesc.Absolut deloc.Si,cred-adica nu cred,sunt 100% sigura-ca cei care au adorat primul volum o sa fie multumiti de ceea ce se intampla in acest volum.





Goodreads:Razbunarea Ciorilor.
Recenzia pentru primul volum din trilogie: Banda Celor Sase Ciori.

Niciun comentariu: