joi, 22 iunie 2017

Recenzie: I.R.En de Sandra Coroian.

Atunci când afli că viața pe care ai trăit-o nu îți aparține, ce ai de gând să faci?
Într-o lume în care oamenii se ghidează după 5 coduri, sunt conduși de 5 Supremi, iar visele sunt interzise, Cehel Ynue, o tânără ce pornește în viață ca fiind un copil prodigy, se zbate să descopere adevărul, încălcând regulile.
Pe parcursul călătoriei sale, Cehel se întâlnește de mai multe ori cu termenul necunoscut I.R.En., care îi obsedează subconștientul și care o împinge spre aflarea adevărului.
O singură lume, fenomene bizare greu de explicat, un Healer și un Mediator care refuză să accepte realitatea oferită de către sistem.
I.R.En., romanul care împinge cititorul să se îndoiască de propria realitate în care trăiește, făcându-l să întoarcă pagină după pagină pentru a afla răspunsul la toate întrebările pe care este constrâns să și le pună.

Desi n-am reusit sa termin aceasta carte in timp record,asa cum am eu obiceiul cand vine vorba despre carti care imi plac,recunosc ca a fost o placere imensa sa ma pierd in lumea creata de aceasta autoare.Fiind prima carte scrisa de o autoare din Romania pe care o citesc(Da,am inceput recent sa descopar multe titluri si bunatati despre care eu nu stiam,but..no worries,in curand o sa pun manutele si pe restu!) trebuie sa recunosc faptul ca sunt impresionata si foarte mandra!Da,se poate!Da,avem minti geniale care ne pot oferi aventuri incredibile si geniale.Well,i said it and i mean it.

Zilnic,am auzit de I.R.En pe facebook,in grupurile in care sunt inscrisa si n-am mai putut sa ma abtin.Curiozitatea mea mi-a dat un mic impuls si practic-ei,cred ca nu sunt singura care pateste lucruri de genul-m-a condus sper elefant fix in momentul in care cartea I.R.En a fost din nou disponibila pe site-ul lor.Happy moment pentru mine si sunt multumita de faptul ca am facut acest past,deoarece merita din plin!

Ei, I.R.En este o carte geniala, m-a cam tinut pe jar de la inceput pana la sfarsit dar nu m-am suparat chiar deloc.Genul acesta de carti mereu au fost pe lista mea de citire,clasandu-se pe primele locuri.Ador cum a fost creata lumea din aceasta carte.Un pic de mister.Un pic de suspans.O realitate care nu este realitate,o lume incurcata plina de urcusuri si coborasuri.
Sincera sa fiu,in acest moment nu prea stiu ce sa scriu sau cum sa ma exprim.Mintea mea lucreaza la capacitate maxima si imi ofera tot felul de idei pe care as putea sa le folosesc,dar incerc sa le selectez in asa fel incat aceasta recenzie sa aiba pic de sens.

Ce mi-a placut cel mai mult la aceasta carte?
Lumea.Felul in care totul a fost creat..desi recunosc ca unele scene:cand Cehel patea ceva sau cand au fost descrise unele moment dificile prin care au trecut ea,mi s-au parut un pic cam greu de citit.Dar intr-un final am ajuns sa apreciez totul,deoarece a ajuns sa creeze o aventura de neuitat.Am fost total socata cand am aflat tot adevarul despre Cehel,Mun si despre tot ce se intampla acolo.
Povestea este una complexa si fascinanta.Genul de poveste care te tine cu sufletul la gura si care te face sa iti doresti sa o citesti mai rapid ca sa afli totul ,dar in acelasi timp genul de poveste care dupa ce o termini te face sa iti doresti sa te intorci inapoi in timp ca sa o poti savura din plin.Pagina cu pagina.Cuvant cu cuvant.

Cehel m-a surprins placut de la inceput.Desi este portetrizata ca fiind uneori fragila,am observat acele momente in care le dovedea tuturor ca nu era asa.Mi-a placut atitudinea ei incapatanata si faptul ca nu se dadea batuta asa usor.O adevarata luptatoare,desi nici macar nu stia impotriva cui lupta.

Jason..Uite un personaj despre care chiar nu stiu ce sa mai spun.De la inceput am pus ochii pe el,am fost atenta la aproape detaliile despre el si am sperat ca nimic nu o sa i se intample.So,yeah,i'm a big fan!Nu ma intrebati de ce,dar personajul lui m-a atras mai tare decat Mun.Protector,dar nu foarte obsedat.Genul de personaj care iti ofera sansa sa faci un pas inainte sa isi dea parerea.Da,el are din parte mea buline albe.Sper sa nu regret asta in viitor.
As putea sa spun ca l-am adorat pe Mun,dar as minti.Atitudinea lui mi s-a parut un pic cam nebuna si se purta de parca el avea tot dreptul in toate privintele cand venea vorba despre Cehel.Da,la inceput mi s-a parut un personaj interesant si chiar mi-am dorit sa aflu mai multe despre el.Treptat,am ajuns sa imi schimb parerea despre el.Nu in totalitate,doar asa putin incat sa realizez ca mi-am pus speranta in personajul gresit.Dar,hei!Este genul de personaj protector care este in stare sa-si dea viata pentru persoana pe care o iubeste.Din parte mea are multe buline albe,insa cand vine vorba despre unele lucruri care nu mi-au placute primeste si buline negre.

Mi-a placut cum s-a petrecut actiunea.Recunosc ca sunt cateva lucruri pe care nu le-am inteles,lucruri despre care sper ca o sa citesc in urmatorul volum(Sper ca sa o sa fie!Vreau continuarea.).Insa,trebuie sa recunosc ca ,in ciuda acelor mici scene despre care speram sa aflu mai mult,totul a fost pe placul meu. Actiunea. Personajele.Povestea.Felul in care personajele evolueaza si devin treptat tot mai puternice.Faptul ca povestea se transforma pas cu pas in ceva ce provoaca dependenta.
Multe urcusuri si coborasuri.Multe minciuni.O lumea plina de reguli si pedepse.O lumea care pas cu pas se transforma in ceva ce nu ai putea sa iti imaginezi vreodata.

Goodreads: I.R.En .