vineri, 5 mai 2017

Recenzie:Orasul Oaselor (Instrumente Mortale #1) de Cassandra Clare.

Serie tradusă în peste 30 de limbi
Filmul Oraşul Oaselor – produs de Sony Pictures Entertainment şi avându-i în distribuţie pe Lily Collins (Oglindă, oglinjoară, Romeo şi Julieta) şi Jamie Campbell Bower (Amurg, Harry Potter) –  a fost difuzat în România începând din toamna lui 2013.

În timp ce se îndreaptă spre Clubul Pandemonium din New York, Clary Fray nu bănuieşte că va fi martoră la o crimă. Şi mai ales la o crimă comisă de trei adolescenţi care au pe braţe tatuaje bizare şi mânuiesc arme neobişnuite. Aceasta este prima dată când Clary întâlneşte vânătorii de umbre, războinici porniţi să ucidă demonii de pe pământ şi să menţină controlul asupra vampirilor şi vârcolacilor. Cu această ocazie, îl cunoaşte şi pe Jace, un tip superb, cu plete aurii. Clary este atrasă în lumea lui după ce mama ei dispare în chip misterios şi ea însăşi este atacată de un demon.
Dar de ce-ar fi demonii interesaţi de o mundană oarecare, cum este ea?
Şi cum de s-a trezit Clary dintr-odată că are darul Vederii?
Vânătorii de umbre sunt gata să afle...

Atunci cand vine vorba despre alegerea cartilor pe care imi doresc sa le citesc nu prea tin cont daca este sau nu este populara,tot ceea ce conteaza pentru mine este descriere-daca suna interesant si daca este pe placul meu. Ei bine,cand am dat de aceasta serie instantaneu am stiut ca trebuie sa o citesc si am adaugat-o pe lista de "must read".
Nefilimi. Demoni. Magicieni. Zâne. Varcolaci- o poveste incalcita dar in acelasi timp o poveste care te tine cu sufletul la gura. O poveste plina de urcusuri si coborasuri ,cu personaje fermecatoare si un inceput promițător.
In ciuda faptului ca nu prea am fost multumita de felul in care a fost tradusa cartea,pot sa spun ca de la inceput pana la sfarsit am stat ca pe jar. Mi-a placut destul de mult felul in care a evoluat atat povestea cat si personajele. Felul in care totul a fost prezentat,cum unele scene au fost simple apoi s-au complicat sau, bineinteles,un lucru pe care ma asteptam sa-l întâlnim:dragoste interzisa.
Sinceră să fiu,nu prea am cuvinte sa descriu ce cred cu adevarat despre aceasta carte. Mi-a placut ca a avut doza perfecta de:actiune,romantism,comedie și mister. O combinatie perfecta pe care eu nu o pot refuza. Dar poate asta mi s-a parut doar mie,iar voi,ceilalti cititori,o sa credeti altceva.
Am ajuns sa fiu fermecata de lumea exploziva a Cassandrei , plina de pericole si magie.
Fiind a doua serie despre Vânători de Umbre pe care o citesc sunt foarte multumita de felul in care au decurs lucrurile, mai ales ca ador subiectul acestei carti.

Actiune-motivul din cauza caruia ador cartile de genul acesta. Atunci cand ingeri, demoni, nefilimi, vampiri, magicieni,varcolaci si zâne sunt implicate exista mereu actiune. Ceva pe placul meu,ceva ce nu pot refuza.

Clary Fray este o fata simpla sau cel putin asa crede ea. Fiind martora unui lucru greu de explicat in clubul Pandemonium,Clary ajunge sa fie implicata in ceva ce nu ar trebuii sa existe,o lume total diferita unde monstri exista-unde ,se pare,toate legendele sunt adevarate. Nestiind ce sa mai creada sau ce este real Clary este constienta de faptul ca viata ei s-a schimbat complet. Dar atunci cand mama ei dispare si Clary este atacata de un demon totul devine mai clar iar Clary afla adevarul. Va reusi ea sa isi gaseasca mama?

Da,am dat si de un strop de drama,lucru pe care nu-l pot evita orice as face,dar cred ca fara asta cartea nu ar fii la fel. Si asa cum este de astepta,am observat ca s-a atins usor subiectul de iubire neîmpărtășita ,ca apoi sa apara iubirea interzisa. Complicat dar prea greu de refuzat.

Clay- un personaj destul de interesant dsr foarte incapatanat. M-a surprins placut de foarte multe ori,mai ales cand il punea la punct pe Jace,unul dintre Vanatori de Umbre. Desi viata ei s-a complicat destul de mult,mi-a placut faptul ca nu s-a lasat batuta si ca a facut tot posibilul sa ajute,chiar daca uneori mai mult incurca.
Jace-un Vanator de Umbre extrem de bun,dar in acelasi timp un suflet care isi cauta locul. Fermecator si chipes,dar extrem de arogant. Cel putin la inceput am crezut ca este arogant si prea sigur pe el,insa dupa ce am inceput sa citesc mai mult despre el si despre tot ce i s-a intamplat am inceput sa imi schimb parerea. Un erou tipic,pus pe fapte bune dar fara sa recunoasca. Fatada pe care a construita ca sa isi ascunda sentimentele este una extrem de buna,dar o data cu aparitia lui Clary totul incepe sa se schimbe.

Cei doi Lightwood-Alec si Isabelle. Doua personaje care la inceput nu au fost pe placul meu. Comportamentul lor fata de Clary si Simon lasa de dorit, dar recunosc ca am ajuns sa-i îndrăgesc,mai ales pe Isabelle. Doi luptatori puternici si extrem de buni. Mai presus de toate,doi frati care fac tot posibilul ca sa supravietuiasca si sa ajute omenirea impotriva demonilor. Alec,in ciuda comportamentului sau iritanta fata de Clary, este un personaj placut. Sunt nerabdatoare sa citesc mai multe despre el si Magnus Bane.

Exista mai​ multe personaje despre caee as putea sa scriu,cum ar fii: Jocelyn Fray,Luke Garroway,Simon,Valentine si alti. As putea sa scriu despre lupta dintre Luke si Valentine,despre ceea ce s-a intamplat intre cei doi inainte sau despre cum Luke a ajuns varcolac. Sunt o grămadă de lucruri despre care as putea sa scriu si chiar as vrea,mai ales ca inca incerc sa procesez totul iar mintea mea îmi arunca idee dupa idee. De ce nu scriu tot ceea ce imi trece prin minte? As da prea multe spoilere si nu vreau asta. Vreau ca voi sa alegeti singuri daca vreti sau nu sa citit cartea. Eu va dau doar un mic argument de ce ar trebui sa o cititi.

Toata povestsa asta, oricat de incalcita este, a evoluat destul de bine. Un inceput promitator care ma face sa cred ca ceea ce urmează o sa fie si mai bun. Dupa tot ceea ce s-a intamplat abia astept sa aflu mai multe despre Clary si lumea Vanatorilor de Umbre.

Goodreads: Orasul Oaselor .