duminică, 16 aprilie 2017

Recenzie: Inainte Sa Te Cunosc de Jojo Moyes.

Lou Clark stie o multime de lucruri. Stie cati pasi sunt de la statia de autobuz pana acasa. Stie ca ii place sa lucreze la ceainaria The Buttered Bun si ca s-ar putea sa nu fie indragostita de iubitul ei, Patrick. Ceea ce Lou nu stie este ca e pe cale sa-si piarda locul de munca si ca viata ei ramane normala doar pentru ca e, in esenta, previzibila.
Will Traynor stie ca accidentul de motocicleta pe care l-a suferit l-a facut sa-si piarda dorinta de a trai. Stie ca totul i se pare acum insignifiant si lipsit de bucurie si stie totodata si cum sa puna capat acestei stari de lucruri. Ceea ce Will nu stie este ca Lou e pe cale sa-si faca aparitia in lumea lui intr-o explozie de culoare. Si nici unul dintre ei nu stie ca urmeaza sa schimbe destinul celuilalt pentru totdeauna.

Inainte sa te cunosc e o poveste de dragoste pentru generatia de azi, despre o iubire neasteptata intre doi oameni care nu au nimic in comun. O carte romantica si imprevizibila, care ii va provoca pe cititori sa se intrebe ce e de facut atunci cand, de dragul celui pe care il iubesti, trebuie sa-ti sacrifici propria fericire.

''..ci doar sa traiesti indraznet.Sa-ti depasesti limitele.Nu ramane in loc!
Traieste pur si simplu frumos!Pur si simplu traieste!"

Este uimitor cum ,cateodata,gasesti o cartea care te face sa simti unele lucruri pe care nu ai crezut ca o sa le simti vreodata.O carte care te face sa razi cu voce tare,te face sa zambesti ca un nebun,dar in acelasi timp o carte care te intristeaza si te face sa plangi.Un roller-coaster plin de evenimente emotionale care te fac sa apreciezi ceea ce ai si te face sa iti doresti mai mult de la viata.O cartea ca te face sa realizezi ca in viata merita sa lupti pentru absolut tot,mai ales daca este vorba de iubire..

Am inceput sa citesc aceasta carte,desi am avut unele indoieli,deoarece am vrut sa aflu despre ce este vorba inainte sa vad filmul.Si,pot sa spun ca au ales actorii perfecti pentru Lou si Will.
La inceput am fost un pic nesigura deoarece nu am stiut ce sa cred,dar,pas cu pas,parerea mea a inceput sa se schimbe,deoarece aceasta povestea este frumoasa si are personaje uimitoare,in special Lou cu atitudinea ei fericita si glumele ei ciudate.Recunosc ca au fost unele momente cand am vrut sa ma opresc din citit,mai ales cand am inceput sa simt ca ceva rau o sa se intample..Dar stiti cum se spune:calmul dinaintea furtunii.Am urat acele momente deoarece am stiu ca o sa imi franga inima.

“N-ai decat o singura viata.E datoria ta s-o traiesti cat mai din plin.”

Viata lui Lou se schimba complet in ziua in care este concediata.Intotdeauna intr-o dispozitie buna si plina de viata,Lou incepe sa-si caute un alt loc de munca,incercand aproape orice deoarece stie ca situatia acasa nu este tocmai una buna.Dar niciodata nu ar fi crezut ca o sa ajunga sa lucreze pentru familia Traynor,a caror fiu se afla intr-un scaun cu rotile din cauza unui accindent oribil.

Will are o viata destul de complicata si dorinta lui de a trai dispare,putin cate putin,in fiecare zi.Fiind tetraplegic,blocat intr-un scaun cu rotile,ingreuneaza situatia si mai mult.Atunci cand o intalneste pe Lou viata lui se schimba ,cat de cat,in bine.Oare este de ajuns incat sa isi schimbe deciziile?Oare faptul ca o are pe Lou in viata lui este de ajuns incat sa-l faca sa-si doreasca sa traiasca in continuare?

A fost amuzant felul in care a inceput.Will cu atitudinea lui negativa si Lou cu atitudinea ei pozitiva.Ciudat sau nu,i-am indragit de la inceput,deoarece era destul de clar faptul ca atunci cand cineva se afla in preajma lui Lou nimeni nu putea sa aiba o atitudine negativa,mai ales Will.Imediat cum au inceput sa se cunoasca-a fost perfectiune.

“Si tot ce pot spune e ca tu ai reusit..ai reusit sa ma transformi intr-o persoana cum niciodata nu mi-as fi imaginat ca voi ajunge.Ma faci fericita,chiar daca esti intr-o situatie ingrozitoare .As vrea sa fiu cu tine-chiar daca tu crezi ca nu mai esti nimic din ceea ce ai fost-mai mult decat cu oricine altcineva de pe lumea asta.”

Will Traynor,in ciudat faptului ca este intr-un scaun cu rotile,este un personaj uimitor-fermecator,amuzant,inteligent si chipes.Tipul de om care voia sa arate tuturor ca nu puteau sa ia decizii in locul lui,ca este capabil sa gandeasca la ceea ce este mai bine pentru el si pentru alti,chiar daca asta insemna sa ia o decizie drastica.Recunosc ca am vrut sa bag un pic de sens in el la inceput,deoarece o trata urat pe Lou,dar ,pas cu pas,am inceput sa-l inteleg mai mult,insa s-a schimbat destul de mult si acele schimbari au fost cel mai bun lucru care i se puteau intampla.Un barbat care tanjea dupa ceea ce a fost inainte..Insa,asta nu schimba ceea ce era in prezent.Un barbat puternica care,in ciudat faptul ca ii era foarte greu sa traiasca intr-un scaun cu rotile,in special din cauza ca nu isi putea misca mainile si picioarele,incerca sa faca tot ceea ce putea ca sa traiasca.Nu imi pot imagina cat de greu poate fi.Dar doar felul in care a fost descris e de ajuns sa iti franga inima.

Ce care a dat culoare acestei carti cu atitudinea ei pozitiva a fost Louisa "Lou" Clark.O femeie plina de viata care a schimbat totul de la inceput si am indragit-o pentru asta.CU un sens al umorului destul de ciudat si un fel ciudat de a se imbraca,a fost diferita din toate punctele de vedere.Am admirat-o pentru puterea ei si determinarea ei de a-l ajuta pe Will,chiar daca s-a purtat urat cu ea la inceput.I-am adorat acel sens al umorului ciudat,deoarece a facut ca totul sa fie bine si m-a facut sa rad,chiar daca nu am vrut.Geniala,inteligenta si frumoasa,o persoana care credea din tot sufletul ca,desi era intr-un scaun cu rotile,el merita sa traiasca.Incapatanat si hotarata,ceva ce se observa de la inceputul cartii.
-
“...si i-am spus povestea a doi oameni.Doi oameni care n-ar fi trebuit sa se intalneasca niciodata si care nu se placusera,la prima vedere,dar care apoi descoperisera ca erau singurii pe lume care s-ar fi putut intelege unul pe altul.”

Relatia dintre Will si Lou s-a transfromat de la inceput,incet,dar la un moment dat a fost perfect,deoarece am avut sansa sa citesc un pic despre cu ar fi putut sa fie totul intre ei.Cum s-au obisnuit unul cu altul si cat de usor le era sa vorbeasca,chiar daca Will uneori era prea serios.

In ciudat acelor lucruri,multe lucruri s-au intamplat in aceasta carte.Familia lui Lou a fost prezenta constant,intotdeauna ajutand-o,chiar daca ei nu stiau de la inceput tot adevarul despre ceea ce se intampla si de ce lupta Lou atat de tare ca sa-l ajute pe Will.Are o familia placuta,un pic nebuna dar a fost amuzant.Dar cele mai frumoase parti din aceasta carte au fost cele in care Lou era cu Will.
Dar a fost destul de trist sa citesc cat de greu era totul pentru Will,cum aproape tot putea sa ii faca rau sau cum uneori prefera sa ignore pe toata lumea.Era destul de clar faptul ca ura totul,in special faptul ca era blocat si nu putea sa faca ceea ce voia,toate aceste lucruri erau de ajuns sa iti franga inima.Macar Lou reusea sa-l faca sa rada si sa se gandeasca la altceva.Frumos,dureros dar si destul incat sa iti schimbe viata.

Vreti sa stiti de ce Will este un personaj uimitor?Deoarece in ciudat tuturor problemelor pe care le avea,in ciudat faptul ca el incerca sa-i faca pe toti sa-i respecte deciziile,a incercat sa o faca pe Lou sa realizez ca trebuie sa inceapa sa-si traiasca viata asa cum isi dorea ea,la maxim.Fara regrete.La fel ca si Lou,a fost foarte hotarat si a fost cel mai bun lucru despre care am citit:cum doi oameni,doua persoane incapatanate incercau sa isi schimbe reciproc vietile,chiar daca ei stiau in adancul sufletului lor ca doar unul dintre ei doi o sa faca asta.

“Clark,esti pentru intotdeauna intiparita in inima mea.Ai fost din prima zi in care te-ai ivit in casa noastra,cu hainele tale ridicole,cu glumele tale proaste si incapacitatea totala de a ascunde ceea ce simteai.”

O carte plina de urcusuri si coborasuri,plina de surprize si momente sfasietoare,dar a fost uimitoare,deoarece a fost o poveste despre doua persoane uimitoare a caror vietii s-au schimbat complet dupa ce s-au intalnit.

Si,asa cum am scris mai sus chiar daca ma repet,cred ca au ales actorii perfecti pentru acest film.

Recenzia in engleza: Me before you .
Recenzia pe Goodreads: Me before you .