sâmbătă, 11 februarie 2017

Recenzie:Tronul de Clestar(Tronul de Clestar #1) de Sarah J. Maas.


O inima de gheata. 
O vointa de fier. 
Faceti cunostinta cu asasina. 
 Faceti cunostinta cu Celaena Sardothien. Fumoasa. Ucigatoare. 
Cu un destin maret.
In intunecatele si mizerabilele ocne din Endovier o fata de optsprezece ani isi ispaseste o condamnare pe viata. Ea este o asasina, cea mai buna din breasla ei, dar a facut o greseala fatala. S-a lasat prinsa. Tanarul capitan Westfall ii ofera o iesire: libertatea in schimbul unui urias sacrificiu. Celaena trebuie sa-l reprezinte pe print intr-o competitie pana la moarte - luptand cu cei mai talentati hoti si asasini ai tarii. Indiferent daca ramane in viata sau moare, Celaena va fi libera. Indiferent daca castiga sau pierde, ea isi va descoperi adevaratul destin. Dar va putea sa se inmoaie inima ei de asasin?


Review:


" Eu sunt Celaena Sardothien,Asasinul Adarlanului.Daca acesti barbati ar sti cine sunt,ar inceta sa mai rada.Eu sunt Celaena Sardothien.Voi castiga.Nu imi va fi teama."


Dupa ce am citit cateva recenzii despre aceasta carte,am decis intr-un final sa ii mai dau o sansa.Prima data cand am citit-o,recunosc ca nu am fost prea impresionata si am crezut ca este doar ok,insa asta doar din cauza ca nu sunt o mare fana a cartilor scrise la persoana a treia,asa cum am mai mentionat acest lucru de n ori.De fapt,exista cateva carti care mi-au placut,dar atunci cand am inceput Tronul de Clestar am fost un pic frustrata.Atunci...
Acuma?Dupa ce am recitit cartea?Ei bine,parerea mea s-a schimbat total si ador cartea asta.
Da,bine,puteti sa spuneti ca sunt o ipocrita daca vreti,dar pot sa imi schimb parerea despre o carte de cate ori vreau,nu?Si acuma?Sunt foarte,foarte impresionata si foarte,foarte fericita.Ei bine,cine nu ar fi?
Inca nu imi vine sa cred cum s-au intamplat multe lucruri si inca astept ca ceva sa se intample,chit ca am terminat de citit carte si ca acum am inceput sa scriu recenzia.Ciudat,nu? 


Din momentul in care am inceput sa citesc aceasta carte am vrut sa stiu mai multe despre tot-despre Celaena,Dorian,Chaol si restul.Adica,a avut un inceput interesant si am fost fascinata pana la sfarsitul cartii!
Sincer,chiar daca a fost a doua oara cand am citit-o,au fost cateva momente cand nu am vrut sa ma pun sa dorm doar ca sa pot sa continui sa citesc.Haha!Ei bine...

Niciodata nu am crezut ca daca o sa citesc despre o asasina o sa ma faca sa vreau mai multe,dar cumva citind despre viata Celaenei si tot ceea ce a trebuit sa faca ea in aceasta carte,ma facut sa realizez ca este o aventura fantastica si ca abia astept sa aflu mai multe!
Da,au fost cateva momente cand mi-am dorit ca Celaena sa nu fie o asasina,ca viata ei sa fie simpla si fericita,dar,ei bine,nu as schimba nimic.A fost uimitor!

Am adorat-o pe Celaena de la inceput.Atitudinea ei,chiar daca Celaena se afla in mainile inamicului,a fost fantastica.Adica,era puternica si toate cele,insa eu am vazut-o cum era de fapt.O fata care se lupta pentru viata ei-o fata singura a carei viata e plina de urcusuri si coborasuri;o fata care trebuie sa faca tot ceea ce putea ca sa supravietuiasca.Dar faptul ca era o asasina nu insemna ca nu este om.
Au fost foarte multe momente cand am vazut cat de frica ii era sau cate de fragila era sub masca pe care o purta.Dar razboinica din ea era cea mai tare.M-a facut sa rad de atatea ori,dar adevarul este ca ea m-a facut sa realizez in viata trebuie sa fii puternic si ca trebuie sa faci tot posibilul ca sa supravietuiesti.

''Numele meu este Celaena Sardothien,sopti ea.Dar nu conteaza daca numele meu este Celaena sau Lilian,sau catea,pentru ca te inving oricum,indiferent de cum imi spui."

Sincer,mi-a placut sa citesc despre luptele ei-despre atrenamentele cu Chaol sau cu Campionii.Era puternica si determinata sa castige,sa devina Campionul Regelui.Chiar daca motivul ei principal era altceva-libertatea ei.
Ceea ce m-a facut sa ador cartea asta si mai mult a fost felul in care Celaena a reusit sa le castige increderea lui Chaol si a lui Dorian,chiar daca cei doi nu au vrut asta.Sau cum s-a imprietenit cu Nehemia.Lucru care s-a intamplat destul de usor.


“Cu fiecare zi ce trecea,el simtea barierele topindu-se.El permitea barierelor sa se topeasca.Datorita rasului ei sincer,pentru ca o gasise intr-o dupa-amiaza dormind cu fata pe o carte deschisa,pentru ca el stia ca ea putea castiga."

Oh firar..La inceput l-am urat un pic pe Chaol.Adica,serios!Se purta asa de rau cu ea si imi doream atat de tare sa pot sa-l strang un pic de gat pana cand avea sa-i vina mintea la loc,dar acuma?Pot sa spun ca am inceput sa-l ador.Yay!A reusit sa imi castige inima cand a incercat sa o ajute pe Celaena sa castige competitia,doar crezand in ea...Dar!A avut cateva momente cand am inceput sa vad ceva in el-ceva ce nu pot sa explic.Era prea serios pentru varsta lui,dar fiind Capitanul Garzii explica totul.E gresit faptul ca am ajuns sa cred ca este fermecator?Nu.Si intotdeauna asta o sa recunosc asta!Mandra.


“Nu sunt casatorit,spuse el incet,pentru ca nu pot suporta ideea de a ma casatori cu o femeie inferioara mie in inteligenta si spirit.Ar insemna moartea sufletului meu. ”

Dorian?Prima mea reactie a fost:"Serios?Ce se intampla cu omul asta?Da,inteleg ca e printul,dar fii serios!."Acuma,la fel ca si Chaol,are o parte din inima mea,chiar daca,la fel ca Chaol,am vrut sa-l strang un pic de gat.Nu intrebati de ce..Nu trebuie sa stiti motivele.
Incet,am inceput sa-l inteleg pe el si lucrurile pe care le facea.Am inceput sa realizez ca el nu era la fel ca si regele ,ca trebuie sa ii dau o sansa.Si a meritat!Fermecator si chipes,printul Dorian a reusit sa ma faca sa-l ador.

Dar!Loialitate mea ii apartine lui Chaol.
SIncer,am sperat ca nu o sa gasesc un triunghi amoros aici..Dar se pare ca nu pot sa scap de asta!In aceasta carte nu a fost chiar asa rau,asta inseamna ca a fost ceva ce am putut ignora,putin.
Mi-a placut sa citesc despre prietenia dintre Chaol si Dorian ,despre felul in care reactionau amandoi in preajma Celaenei.Uneori era amuzant.


''Te numesc Elentiya.Saruta fruntea asasinei.Iti ofer acest nume pentru a-l folosi cu onoare,pentru a-l folosi cand celelalte nume devin prea grele.Te numesc Elentiya "Spirit Care Nu A Putut Fi Invins."” 

Nehemia.Mi-a castigat increderea de la inceput,imediat cum am inceput sa citesc despre ea.Prietena si o aliata,Nehemia a fost aproape de Celaena atunci cand Celaena a avut nevoie de ea,chiar daca Nehemia nu stia cine e.O luptatoare puternica si o printesa adevarata.Amabila si speciala,dar cu secrete proprii.
In ciuda acelor minciuni,am stiut ca Nehemia este un personaj pe care o sa il plac.Si nu am gresit.


''Lumina si Intuneric.Viata si Moarte.Unde este locul meu?''

Nu sunt sigura cum as putea sa explic sentimentele mele fata de rege.Un personaj misterios si sincera sa fiu recunosc ca imi este un frica de ceea ce o sa citesc in urmatoarea carte.Periculos,intunecat si  nebun.Asa mi s-a parut mie.Si l-am dispretuit cu toata inima mea.

Restul personajelor au fost destul de interesante.A fost cateva pe care le-am urat(cum ar fi Kaltin Rompier si ducele Perrington-oameni ingrozitorii!),dar restul nu au fost chiar asa de rai.
Pas cu pas,am avut sansa sa aflu mai multe despre viata Celaenei.Plina de urcusuri si coborasuri.Plina de surprize si acuma stiu ca desi avea o sansa sa devina Campionul Regelui,viitorul ei o sa fie plin de foarte multe aventuri,rele si bune.

Intuneric si lumina,cine ar fi crezut ca aceasta carte o sa fie plina de atatea suprize?Si sunt incantata sa anunt faptul ca aparitia Elenei a fost cel mai bun lucru care i se putea intampla Celaenei.Cel putin asta este parerea mea.

''Tu poti ajunge la stele,sopti ea.Poti face orice daca indraznesti.Iar in adancul tau o stii si tu.Asta este ceea ce te inspaimanta cel mai tare."

Ei bine,aici ma opresc.Aceasta carte nu este asa cum am crezut initial.Ei,prima impresie nu a fost rea,dar acuma?Parerea mea scurta:Epica si uimitoare!Geniala.




Review: Throne Of Glass.
Goodreads: Throne of Glass.

Niciun comentariu: