joi, 23 februarie 2017

Recenzie:Harry Potter si Piatra Filozofala(Harry Potter #1) de J.K Rowling.

Primul volum al seriei ni-l prezinta pe Harry Potter, un baietel obisnuit pana la zece ani (cel putin asa credea el!), cand primeste o invitatie pentru anul urmator la Hogwarts, Scoala de Magie, Farmece si Vrajitorii.
De acum incolo, incepe sa trimita si sa primeasca scrisori cu... bufnita, se lupta cu fortele raului, are parte de fel de fel de intamplari stranii si, mai ales, invata sa joace Vajhat. Ca toti vrajitorii, nu-i asa?
J. K. Rowling s-a nascut la Chipping Sodbury, in South Gloucestershire, langa Bristol în Anglia, pe 31 iulie 1965. A facut studiile la Universitatea Exeter si din Paris. Este licentiata în limba si literatura franceza.

Editura:Egmont.
Pagini:237.
Goodreads:Harry Potter si Piatra Filozofala.

Desi am vazut filmele inainte sa apuc sa citesc cartile sau macar primul volum din aceasta seria,m-am decis,foarte hotarata,sa fac ceva in legatura cu aceasta mica problema.
Astazi am avut placerea sa citesc primul volum din seria Harry Potter,volum intitulat Harry Potter si Piatra Filozofala.O aventura placuta si plina de peripetii.Inceputul unei povesti minunate.Inceputul unui legamant special,o prietenie intre trei copii care urmeaza sa treaca prin multe incercari din momentul in care pun piciorul in Hogwarts.
  Cu toate ca am citit acest volum dupa ce am vazut filmele de n ori,trebuie sa recunosc ca nu am fost deloc dezamagita,si ca trebuie sa adaug faptul ca prefer cartea mai mult decat filmul.Cu toti stim ca desi filmele sunt facute cat de cat dupa carti,intotdeauna cartile sunt mult mai speciale si mai indragite.Eu una?Abia astept sa sa citesc si celelalte carti.
 In Harry Potter si Piatra Filozofala aflam povestea lui Harry Potter,despre ce s-a intamplat cu familia lui si despre cum Harry a ajuns la familia Dursley.O poveste destul de tragica,plina de secrete si amenintari ,dar in acelasi timp o poveste magica ,povestea unui baietel a carui viata se schimba total din momentul in care primeste o scrisoare ca este acceptat la scoala Hogwarts,Scoala de Magie,Farmece si Vrajitorii.
   Desi este o poveste pentru copii,asa cum zic unii,eu tind sa cred ca este o poveste pentru toate varstele.O poveste pe care sunt sigura ca multe persoane o indragesc.

Ei bine,ce pot sa spun,mi-a placut povestea si cum au evoluat treptat personajele ,mai ales Harry.De la pustiul care habar nu avea ca este magician la pustiul care a ajuns cel mai tanar. Cautator in echipa de Vajthat sau mai bine zis pustiul care a ajuns sa salveze scoala de la o amenintare mult mai mare decat orice altceva.
Recunosc ca mi-a placut Harry.Un pusti care avusese parte de zece ani oribili alaturi de familia Dursley.Zece ani in care crezuse ca familia lui murise in altfel decat cum se intamplase cu adevarat.Dar si zece ani in care se intamplasera multe lucruri ciudate in jurul lui,fara ca el sa stie cine cauza toate acele lucruri.Atitudinea lui,dupa parerea mea,era mult mai matura decat a unui pusti de 11 ani.
 Ce mi-a placut cel mai mult la cartea asta,pe langa faptul ca se intamplau multe lucruri magice,a fost prietenia care s-a legat intre Ron,Harry si Hermione.O prietenie adevarata care i-a ajutat pe cei trei sa treaca prin cateva peripetii destul de periculoasa in aceasta carte.Dar si inceputul unei prieteni adevarate.

Ron Weasley-o figura de baiat.Poate unele persoane il considera un baiat care nu are importanta mare in aceasta poveste,insa eu nu sunt de acord.Din momentul in care Ron a intrat in viata lui Harry s-a schimbat totul.In felul lui,Ron reuseste sa dea, cat de cat, un pic de culoare intamplarilor,mai ales prin simplul fapt ca il sustine intotdeauna pe Harry oricare ar fii situatia.
Hermione Granger-isteata si curajoasa,insa nu pot sa nu mentionez faptul ca comportamentul ei de "stie tot" ma cam enervat un pic la inceput.Ei,pas cu pas,enervarea mi-a trecut si am ajuns sa vad mai bine lucrurile asa cum erau ele,iar Hermione a inceput sa imi placa.Implicarea ei in toate peripetiile prin care a trecut Harry a fost destul de ajutatoare,mai ales cand incepea sa rosteasca vrajile pe care nici Harry,nici Ron nu le stiau.Adevarata fata a lui Hermione iese la iveala pas cu pas,lucru care o sa te faca sa o indragesti,asa cum am patit-o eu.
Draco Malfoy(Reacredinta)-un personaj negativ pe care nu l-am suportat de la inceput(nici macar in filme).Exista o poveste si in spatele comportamentului lui Draco,si nu zic asta din cauza ca am vazut filmele,insa aroganta lui este mult prea prefacuta si repetatele momente cand il mentiona pe tatal sau m-a dus cu gandul la faptul ca poate,in adancul sufletului sau,Draco nu poate fii chiar asa rau..Dar cine stie,nu?Astea sunt doar gandurile mele.Desi,recunosc ca ,asa la prima vedere,Draco nu mi-a lasat o parere prea frumoasa.

Familia Weasley,cel putin pe cei care i-am intalnit in aceasta carte,au fost cei care mi-au lasat impresie destul de buna,incepand cu gemenii cei poznasi-care mi s-au parut destul de amuzanti.Pe langa ei,mai trebuie sa ii mentionez pe inca trei personaje drage mie:Albus Dumbledore,Hagrid si profesoara McGonagall.Trei personaje care mi-au castigat inima treptat,cu fiecare aparitie si fiecare pas pe care l-au facut,desi profesoara McGonagall nu a avut intotdeauna parti placute.

O poveste cu adevarat magica,plina de urcusuri si coborasuri,cu personaje incredibile si fascinante.O poveste care te tine cu sufletul la gura,mai ales in unele momente cand nu iti poti da seama ce urmeaza sa se intample.