miercuri, 15 februarie 2017

Recenzie:Diamantul De La Miezul Noptii(Tronul de Clestar #2) de Sarah J. Maas.




Doi barbati o iubesc.
O lume intreaga se teme de ea.
Dar numai ea poate sa salveze lumea.

Celaena Sardothien, asasina, este arma cea mai ucigatoare a Regelui din Adarlan. Ea trebuie sa-si castige libertatea prin sangele dusmanilor ei, dar nu suporta sa ucida pentru rege. Iar cu fiecare moarte pe care Celaena o insceneaza, cu fiecare minciuna pe care o rosteste ii pune în pericol pe cei pe care ii iubeste.

Atrass de cei doi protectori ai ei, un capitan şi un print, şi luptand impotriva unor forte intunecate mult mai puternice decat regele insusi, Celaena trebuie sa se hotarasca pentru ce sa se zbata: libertatea ei, inima ei ori destinul regatului.


Recenzie:


“Cand o vei face,vreau sa iti amintesti ca pentru mine nu ar fi fost nicio diferenta.Niciodata nu am facut vreo diferenta atunci cand a fost vorba de tine.Tot pe tine te-as alege.Mereu te voi alege pe tine.” 

Din momentul in care ma decis sa-i mai dau o sansa acestei serii,nu am crezut ca o sa fie asa de buna!Iata-ma aici ,incercand sa imi scriu gandurile si sentimentele despre Diamantul de la Miezul Noptii,insa nu am idee cu ce sa incep.Sunt socata,fara cuvinte,fericita,trista si la un pas distanta de a sari in sus si jos.
Ei bine,o sa incep cu de ce sunt socata,fara cuvinte,trista si de ce vreau sa sar in sus si jos.

Socata:deoarece chiar daca(recunosc si nu imi este rusine!)stiam cat de mult alte persoane adora seria asta,nu am crezut ca ar putea fi atat de buna(Buna?Ei bine,este doar un cuvant.Lista mea este mult mai lunga.)!Ei bine,firar sa fie.

Fara cuvinte:Foarte multe lucruri rele si bune s-au intamplat.Urcusuri si coborasuri,oameni buni!Multe urcusuri si coborasuri,dar mi-au placut toate capitolele.Dar acele urcusuri si coborasuri m-au lasat fara cuvinte pentru o vreme.Deoarece aceasta carte este despre Celaena Sardothien-un personaj puternic si de acum inainte personajul meu preferat.

Fericita:Yay,in sfarsit am avut sansa sa citesc despre o Celaena fericita.Si din cauza ca am avut sansa sa inteleg unele lucruri..Si,bineinteles,ceva s-a intamplat.Ceva gigantic!Ceva ce mi-am dorit sa am sansa sa citesc despre asta de mult..Oh,inima mea!

Trista:De ce sa fii fericita,cand stii ca ceva trist o sa se intample in curand?Ei bine,inima mea saraca s-a frant de atatea ori cat timp am citit aceasta carte,incat sunt surprinsa ca mai bate.Intr-un fel,urasc faptul ca s-au intamplat atatea lucruri urate doar ca Celaena sa inteleaga ce trebuie sa faca..Si urasc ceea ce s-a intamplat in ultimele capitole...Sau nu.

De ce vreau sa sar in sus si in jos?Pentru ca vreau sa aflu mai multe!Vreau urmatoare cartea rapid.

Ei bine..Uita ce am scris mai sus pentru o vreme-mai am de scris si altceva.

Din toata inima mi-am dorit ca ceva gigantic sa se intample in cartea asta..Ei bine,am primit exact ceea ce mi-am dorit.Stiti ceea ce se spune:Ai grija ce iti doresti..
Am primit mai multe decat imi doream,dar a fost cel mai bun lucru pe care l-am citit.

Celaena Sardothien si-a indeplinit dorinta de a deveni Campionul Regelui si acuma trebuie sa faca tot ceea ce ii cere regele.Fiecare lucru pe care el vrea ca ea sa il faca.Devenind Campionul lui inseamna ca Celaena trebuie sa omoare fiecare barbat/femeie care indrazneste sa-l sfideze.Si totul incepe cu un singur nume:Archer Finn.
Dar Archer este cineva din trecutul Celaena-un om pe care Celaena il placuse dar si un prieten.CIneva care o cunoaste destul de bine.De acolo,pas cu pas,urcusuri si coborasuri incep sa se intample.


“Cele mai bune minciuni erau intotdeauna combinate cu adevarul.” 

Recunosc ca in prima cartea am stiut ca Celaena este puternica,curajoasa si hotarata sa faca tot ,dar acuma pot sa spun ca o inteleg mai bine.Ciudat,dar cu fiecare pagina pe care am citit-o am fost din ce in ce mai suprinsa ca a fost atat de hotara sa le arate tutuor ca nu are nevoie de ajutor sau de cineva care sa o apere.Da,puternica si toate cele,dar din cand in cand imi doresc..Ei bine,nu mai conteaza.
Ca intotdeauna a fost tare si capabile de orice,ceva de genul,mai ales ca a fost antrenata sa fie asasina.
In timp ce citeam aceasta cartea ma abtineam din greu sa nu strig sau sa dau cu pumnul in aer de fiecare data cand ceva se intampla.Povestea este fantastica,geniala si epica.

“Se simtea ca si cum ar fi ajuns acasa in sfarsit,ca si cum ar fi renascut sau ca si cum si-ar fi gasit o jumatate din ea care lipsea.” 

Dupa aceasta carte..Trebuie sa spun asta acuma:loialitatea mea inca ii apartine lui Chaol!Da,il ador si mai mult.
Saracul de Chaol...Tot ceea ce a facut el pentru Celaena..Intelege si sper ca in curand loialitatea lui fata de Rege sa dispara.Rapid!Chiar in acest moment!Dar stiu cui ii va fi loial dupa aceasta carte..In sfarsit,am primit ceea ce am vrut.Yay!Celaena si Chaol..Oh my.Cel mai mult lucru care se putea intampla. *sigh*
Si acuma o surpriza...Niciodata nu m-am astepta ca ceva de genul acesta sa se intample,Da,imi place de Dorian,dar nu,nu am  crezut niciodata ca o sa aiba un rol important in capitolele in care Celaena afla totul despre ce se intampla.
Dintre Dorian si Chaol,cred ca intotdeauna o sa il aleg pe Chaol.Amandoi fac parte din viata Celaenei,dar cumva Chaol mi-a castigat inima.Nu din cauza scenelor cu el si Celaena.Nu.L-am adorat de la inceput,chiar daca a fost mai rau cu ea.Ceva mi-a spus ca el o sa fie preferatul meu.Nu stiu pana cand.Dar,sincera sa fiu,ei fiind prieteni face totul mai complicat.

“-Daca vei fi prinsa,daca vei fi ranita,nu putem ajunge la tine.Vei fi complet pe cont propriu.
-Voi fi bine.
-Dar eu nu voi fi.In fiecare zi in care vei fi acolo,ma voi intreba ce s-a ales de tine.Eu nu..nu te voi uita.Nici macar pentru o ora.” 

Ceva s-a intamplat dupa ce Celaena si Chaol au fost impreuna,ceva urias care i-a frant inima Celaenei si a facut-o sa nu mai aiba incredere in Chaol.Si ,bineinteles,Dorian a fost acolo pentru ea..Si chiar nu stiu ce sa cred despre asta.
Cand vine vorba despre Celaena,intodeaun o sa imi amintesc faptul ca,chit ca este o asasina,viata ei se invarte in jurul unui lucru mult mai important.Gigantic!Si acum stiu ca Dorian si Chaol sunt capabili sa faca orice pentru ea.Aproape orice .

“-Sunt fericita pentru tine,prietena draga.
Celaena ii zambi inapoi.
-Cred...cred ca si eu sunt fericita pentru mine."

Partea Nehemiei in aceasta carte nu m-a surprins deloc.A ajutat-o pe Celaena sa inteleaga unele lucruri,dar ea avea propria ei misiune.Chiar daca nu am suspectat ceea ce Nehemia facea,mi-a placut sa citesc despre momentele sale cu Celaena.Era puternica si hotarata.Demna de admiratie.Lucru care nu m-a suprins,mai ales ca Celaena era inconjurata de luptatori.
Dar ceea ce Nehemia a trebuit sa faca ca Celaena sa inteleaga ce sa faca in continuare..Ei,asta a fost cel mai socant moment care aproape ca m-a facut sa plang.Oh,Nehemia..
Intr-un fel,mereu m-am intrebat daca o sa am sansa sa citesc despre cineva din trecutul Celaenei,din acei ani in care se atrena cu Asasini.Sa citesc despre Archer Finn a fost un pic ciudat si prea usor.Dar acuma?Ma bucur nespus de mult ca a primit ceea ce merita.Am crezut ca el o poate ajuta,dar am gresit.
Inca un personaj pe care il dispretuiesc:Regele Adarlanului.Un personaj foarte ciudat..Puternic si obsedata dupa putere..Plin de secrete si capabil de lucruri ingrozitoare,regele Adarlanului ma face sa imi doresc sa fug undeva si sa ma ascund,chiar daca este doar un personaj fictiv.


“Poate ca lumea nu avea sa fie niciodata perfecta ,poate ca unele lucruri nu aveau niciodata sa fie cum trebuie,dar poate ca ea mai avea o sansa sa isi gaseasca un fel de pace si libertate.”

Actiunea din aceasta carte este geniala.De la inceput pana la sfarsit avem parte de momente grozave si chiar nu stiu daca ar trebui sa scriu despre ele.
Ador felul in care personajele au evoluat.Mi-a dat sansa sa inteleg mai multe lucruri,dar acum stiu un lucru:Celaena are multe secrete ascunse si abia astept sa le aflu pe toate.




Recenzie in engleza:Review.
Goodreads: Review.

Niciun comentariu: