luni, 2 ianuarie 2017

Recenzie: Încercările focului (Labirintul #2) de James Dashner

Labirintul nu a fost decât începutul...

Thomas a crezut că rezolvarea Labirintului reprezintă sfârșitul cumplitei lui aventuri. A crezut că s-a terminat cu Variabilele, cu alergatul. A crezut că toți Poienarii își vor relua viețile, dar nu și-a închipuit la ce fel de existență se vor întoarce. În Labirint, viața era ușoară. Aveau mâncare, aveau un adăpost și siguranță... înainte ca Teresa să declanșeze sfârșitul. Dar, în lumea de dincolo de Labirint, sfârșitul începuse cu mult timp în urmă.

În locul libertății sperate, Poienarii se află acum în fața unei noi încercări: ei trebuie să străbată un deșert torid, pândiți de amenințarea unor furtuni cataclismice și, mai ales, a unor ființe omenești devastate de o boală misterioasă, Arșița, care îi transformă treptat într-un soi de monștri insensibili, sălbăticiți.

Va ține oare Thomas secretul libertății ascuns undeva în adâncul minții sale? Sau va rămâne pentru totdeauna în stăpânirea Răului?

Cateva cuvinte inainte de recenzie:
Si,daca tot a inceput deja un an nou,m-am gandit sa il incep cu bine,adica cu o recenzie nou.Am apucat sa recitesc cartea Incercarile Focului de James Dashner si mi-am propus sa scriu o recenzie.Nu e cine stie ce dar mi-am spus ca e okay sa scriu cateva cuvinte.

Recenzie

De cand am inceput sa citesc seria Labirintul am stiut ca am gasit o poveste care o sa ma fascineze si care o sa ma tina ca pe jar. Recunosc că primele doua volume le-am citit de doua ori,dar asta nu înseamnă ca nu m-au peins din prima sau ca m-am plictisit. Chiar deloc. Adevarul este ca a trebuit sa fac mici pauze si mi-a luat ceva timp pana cand am terminat acest volum. Bineinteles,am o explicație lunga si prea complicata,asa ca ma rezum sa scriu doar parerea mea despre ce s-a intamplat. Dupa tot ce s-a intamplat in primul volum,dupa Labirint si toata nebunia care a urmat,am ramas complet socata de toate obstacolele si pericolele prin care au trecut Thomas și prietenii lui. De la inceput pana la sfarsit. Au fost momente cand reciteam de vreo 2-3 ori aceasi propoziție doar ca sa fiu sigura ca am inteles bine ce citisem prima oara. M-am gandit ca a doua incercare nu o sa fie usoara si ca ceva mult mai greu o sa se intample,insa nu m-am asteptat niciodată sa citesc despre de s-a intamplat. Mi-a placut foarte mult faptul ca personajele au evoluat si ca fiecare a ajuns sa aiba un rol mai important in toata povestea. Recunosc,unele personje m-au dezamăgit,chit ca la sfarsit am aflat ce se intamplase de fapt. Ce mi-a plăcut cel mai mult? Faptul ca Thomas a evoluat extrem de mult si ca,chiar daca nu recunostea sau ca ceilalti nu au zis asta,era ca un lider pentru ceilalți, neoficial. E genul de personaj care evoluează treptat,genul care nu te va dezamagi,ci te va suprinde constant. De la început până la sfârșit a fost extraordinar si ma bucur extrem de mult ca autorul nu a decis sa strice asta. Au fost multe scene pe care le-am citit si,practic,mi-am ținut respirația.Scene care ma faceau sa ma simt de parca asteptam ceva urias sa se întâmple. Și chiar asa a fost de fiecare data,deoarece s-au întâmplat multe lucruri la care eu nu m-am asteptat. Cum ar fi,faptul ca exista inca un grup,grupup B,si tot ce s-a intamplat dupa. Sau faptul ca lumea se schimbase total si ca acea boala,Arsita,aparuse. Toate astea m-au facut nerabdatoare sa aflu ce o sa se întâmple in al treilea volum. Un lucru care mi-a mai placut a fost faptul ca prietenia dintre Thomas, Minho si Newt nu s-a schimbat și ca cei trei mereu au fost cei care au pus totul cap la cap. Au fost unele scene amuzante,exact ceea ce trebuie atunci cand vine vorba despre povesti ca aceasta. Eu tind sa cred ca daca amesteci un pic de tragedie cu un pic umor,iese totul mai fascinant. Provocarea a fost mult mai grea, dar ambitia Poenariilor a fost mai mare si mai tare. Sunt curioasa sa aflu ce provocare îi așteaptă pe Poenarii in urmatorul volum.

Primele doua volume din seria Labirintul au fost ecranizate.Desi prefer cartile,trebuie sa recunosc faptul ca si filmele sunte destul de reusite.