sâmbătă, 23 iulie 2016

Recenzie:Minti Primejdioase (Minti Primejdioase #1) de Alexandra Bracken.


Ruby are doar nouă ani când un virus misterios începe să decimeze adolescenţii din Statele Unite. Ea va fi unul dintre puţinii supravieţuitori care descoperă că sunt înzestraţi cu capacităţi paranormale misterioase, îndeajuns de primedjdioase încât să le asigure trimiterea la Thurmond, un lagăr guvernamental represiv. 

Acum în vârstă de 16 ani, Ruby se teme deopotrivă de puterile pe care încă n-a învăţat să le controleze şi de perspectiva de a fi descoperită. 

Când o grupare de rezistenţă îi oferă şansa de a evada din lagăr, acesta se va dovedi primul pas într-o călătorie în decursul căreia va descoperi prietenia şi dragostea, dar care o poartă implacabil spre o alegere imposibilă.


Recenzie:

Prima oara cand am auzit de cartea Minti Primejdioase am fost foarte curioasa sa o citesc,sa aflu despre ce este vorba,dar mai ales am fost nerabdatoare sa citesc despre o noua aventura despre personaje cu puteri.
Insa,trebuie sa recunosc,a trebuit sa incerc de doua ori ca sa termin aceasta carte,deoarece ,ca sa zic asa,prima parte a cartii nu a fost tocmai atat de interesanta incat sa ma faca sa citesc mai mult.Aceste lucru s-a schimbat dupa o vreme.Cred am trecut de vreo 300 de paginii cand a inceput sa ma prinda actiunea si cand am inceput sa cred ca poate pana la urma ceva interesant se va intampla.
Si asa a fost..

Minti Primejdioase este o carte destul de interesanta,care are o poveste tentanta .O aventura plina de actiune si momente intense,insa ceea ce ma atras pe mine mai mult la toata povestea asta au fost personajele si ceea ce s-a creeat intre cele patru personaje principale.

Despre ce este vorba in aceasta carte?Ei bine,raspunsul meu:

Viata lui Ruby nu este asa cum ar trebui sa fie viata unei adolescente in varsta de 16 ani.Inchisa intr-un lagar de cand avea doar 10 ani,tot ceea ce ea stie este faptul ca acele lagare erau pentru copii speciali,copii care detineau puterii speciale.Toti copii erau pusi pe categorie: Rosii,Portocalii,Galbeni,Albastri si Verzi.Fiecare depinzand de gradul puterii pe care o aveau fiecare.
Ruby stia ca era mult mai puternica si ca apartinea altei categorii,ca nu era o Verzuie,mai ales dupa un incident s-a intamplat si a reusit sa-i stearga memoria prietenei sale.Insa viata ei se schimba total cand cineva ii ofera sansa sa scape din lagar.
Dar ceeea ce Ruby nu stie este faptul ca ceea ce urma sa gaseasca afara urma sa fie mult mai dificil decat credea ea.Pana cand ii intalneste pe Liam,Charles si Zu.

Pas cu pas,povestea se schimba si se transforma.Devine din ce in ce mai interesanta si ne arata cum reusesc cele patru personaje sa supravietuiasca,cum sa scape de echipajele FSP(Fortele speciale Psi).
Ceea ce mi-a placut cel mai mult a fost legatura care s-a format intre cele patru personaje(Zu,Ruby,Liam si Charles(Grasu)).Mi-a placut faptul ca mereu isi purtau de grija unul altuia.Erau loiali..Si ceea ce ma facut mai mult sa indragesc aceste personaje a fost faptul ca atunci cand Ruby s-a incumetat sa le spuna adevarul lui Liam,Zu si Charles(adevarul despre puterile ei si despre ceea ce era in stare sa faca),cei trei nu au parasit-o si ca au ales sa aiba incredere in ea.

Liam m-a surprins intr-un mod placut.Da,este personajul acela tipic care mereu se sacrifica pentru toata lumea si toate cele,insa pot sa spun ca mi-a placut felul in care se purta cu prietenii lui.Puterea lui era telechinezia,insa ceea ce ma cucerit cu adevarat la el a fost felul lui de a fi.
Zu-despre ea tot ceea ce pot sa spun este ca pe tot parcursul actiunii a fost o scumpete de fata,care din cauza puterilor sale mereu a fost tratata rau de toti ceilalti.Nu pot sa spun exact ce puteri are,deoarece din cate am observat erau cam dificile.
Charles sau Grasu- acest personaj ma facut sa rad de multe ori,insa pot sa spun ca de cateva ori ma cam enervat felul lui de a fi.La fel ca si Liam,puterea lui Charles este telechinezia.

Ruby?Ruby este un personaj mai complex.Recunosc ca la inceput nu prea ma atras povestea ei si ca mi se parea ca totul era prea simplu,insa pas cu pas a inceput sa se schimbe totul.Pas cu pas,a inceput sa ma fascineze puterile ei si dorinta ei de a lupta,de a supravietuii.Ceea ce ma indemnat sa-mi schimb parerea complet despre ea a fost ceea ce a facut in ultimul capitol al cartii...Ceea ce a facut ca sa il tina pe Liam in siguranta..Dureros.

Povestea asta a fost plina de urcusuri si coborasuri.Au fost multe momente cand nu intelegeam ce se petrecea,insa mereu gaseam raspunsurile rapid.
Mi-a placut faptul ca ,desi la inceput am crezut ca totul era simplu,situatia s-a schimbat brusc devenind mai complicat si mai interesanta.
Da.ador situatiile complicate si actiunea care ma face sa ma simt de parca inima mea mai are un pic si explodeaza.(Nu am avut parte 100% de asta ,insa as putea sa spun ca a fost cam 50%.)



Niciun comentariu: