marți, 26 iulie 2016

Recenzie:Banda Celor Sase Ciori (Banda Celor Sase Ciori #1) de Leigh Bardugo.

Șase proscriși periculoși
O misiune imposibilă
Ketterdam: un centru înfloritor al comerţului internaţional, unde poţi găsi orice dacă eşti dispus să plăteşti preţul – şi nimeni nu o ştie mai bine decât Kaz Brekker, un hoţ de geniu. Lui Kaz i se propune să dea o lovitură extrem de periculoasă, care l-ar putea face putred de bogat. Dar nu poate să acţioneze de unul singur…
Așa că iată care este banda lui:
Un condamnat însetat de răzbunare.
Un trăgător împătimit de jocurile de noroc.
Un fugar cu un trecut privilegiat.
O spioană poreclită Fantoma.
O Sfâşie-Inimi care îşi foloseşte puterea ca să supravieţuiască într-un cartier rău famat.
Un hoţ cu darul evadărilor imposibile.
Kaz şi echipa lui sunt singurii care pot împiedica distrugerea întregii lumi – dacă nu se ucid mai întâi între ei.

''Inima este o sageata.Are nevoie de o tinta ca sa stie unde sa se infiga.''

Ati avut vreodata parte de acel moment in care va doriti sa dati timpul inapoi ca sa puteti citi o carte din nou pentru prima data?Ei bine,asta am patit eu dupa ce am terminat de citit cartea Banda Celor Sase Ciori de Leigh Bardugo.
O poveste fascinanta,plina de aventuri si personaje care te vor vraji din prima secunda.Insa ceea ce te va fascina cu adevarat este felul in care ei reusesc sa puna la cale o lovitura imposibila.O lovitura imposibila din care nici unul dintre ei nu trebuia sa supravietuiasca.
Eu?Nici macar nu stiu ce sa mai spun sau la ce sa ma mai gandesc,mai ales ca inca incerc sa procesez absolut tot ceea ce s-a intamplat.
Adevarul este ca nu m-am asteptat sa imi placa atat de mult sau ca o sa ma fascineze felul in care a fost scrisa aceasta poveste,dar iata-ma aici incercand sa scriu o recenzie buna pentru una dintre cartile care a reusit sa ma faca sa raman fara cuvinte.Nu e nici prima, nici ultima,dar credeti-ma cand va spun ca sunt foarte putine carti care reusesc sa ma bage in aceasta stare.O stare care nu prea pot sa o descriu asa cum trebuie:ma simt de parca imi vine sa sar in sus de fericire,de parca am fost acolo prezenta la fiecare schema pe care au facut-o,dar in acelasi timp as da orice sa aflu mai multe despre fiecare in parte.Despre Kaz,Nina,Inej,Matthias,Wylan si Jesper.Despre ce o sa se intample cu ei in continuare.

''Un cartofor,un condamnat,un fiu rebel,o Grisha ratacita,o fata suli care devenise ucigasa si un baiat din Butoi care devenise ceva si mai rau.''

Sa spun ca am adorat fiecare capitol ar fi prea simplu.Sa spun ca abia asteptam sa pun mana din nou pe carte ca sa aflu ce se va intampla in continuare cu cele personaje, nu cred ca ar fi mare lucru.Dar asta este adevarul si chit ca inima mea imi batea ca nebuna de fiecare data cand se intampla ceva  imposibil,aveam senzatia ca orice s-ar intampla concluzia o sa fie epica.SI asa a fost.

Banda Celor Sase Ciori este povestea unor adolescenti a caror viata nu este tocmai usoara.Fiind obligati sa se transforme in exact ceea ce ei nu se asteptau, cei sase sunt obligati sa faca tot ceea ce pot ca sa supravietuiasca ,chiar daca asta ar insemna ca ei sa ucida,sa jefuiasca sau alte lucruri imposibile.Dar daca acest stil de viata este singurul stil care ii poate ajuta sa traiasca?Se poate numi asta viata?Ei bine,in aceasta aventura avem de-a face cu sase persoane diferite,persoane care au trecut prin iad devenind din ce in ce mai puternici,transformandu-se intr-o varianta mai imbunatatita,mai capabile de a face tot ceea ce le este menit sa faca doar ca sa supravietuiasca.Intr-o lume ca in aceasta carte Puterea este totul,iar Kaz Brekker stie asta perfect the bine.

''Doar sase oameni ,insa o mie de feluri in care planul lor nebunesc putea sa se duca de rapa.''

Kaz Brekker ar face orice pentru sansa de a se razbuna,insa mai intai incearca sa obtina destula putere incat sa poata sa faca ceea ce inima lui isi dorea.Imediat cum i se propune sa dea o lovitura de milioane,o lovitura care pare imposibila,Kaz imediat incearca sa-si gaseasca echipajul perfect pentru o spargere de genul acela.Un echipaj care sa se lase pe mana lui,dar care in acelasi timp sa-l ajute sa-si ajunga scopul.Cu ajutor lui Inej,Matthias,Nina,Jesper si Wylan ,Kaz ajunge La Curtea de Gheata,locul cel mai protejat al Fjerdaniilor.Locul unde lovitura imposibila urma sa se intample.

Loialitate.Tradari.Scheme.Jaf.Spargere.O lupta imposibila.O misiune care ii poate imbogatii pe cei sase.Dar daca soarta este impotriva lor?Daca planul cel imposibil a lui Kaz va da gres?Daca ii va duce pe ceilalti pe drumul pierzaniei degeaba?Socul socului?Kaz Brekker este un geniu.Nina Zenik este of Sfasie-Inimi incredibila.Inej Ghafa este o Fantoma perfecta.Matthias Hevlar este un condamnat care stie ce este cel mai bine pentru el.Jesper este un pistolar bun.Iar Wylan?Un pui de negustor a carui minte proceseaza repede.

De mult ori, pe parcursul acestei cartii, mi s-a facut pielea de gaina,mai ales de fiecare data cand citeam cate ceva din trecutul celor sase personaje.Motivele din cauza carora cei sase ajunsesera asa cum erau in acel moment.Hotarati sa faca orice,pregatiti sa infrunte orice le aparea in cale.Dar trebuie sa recunosc ca planul lui Kaz a fost genial de la inceput,chiar daca ni l-a dezvaluit pas cu pas.

-Lacomia este zeul tau,Kaz.
Si Kaz aproape ca a izbucnit in ras:
-Nu,Inej.Lacomia se inchina la mine.E servitoarea si parghia mea.
-Si atunci tu la ce zeu te inchini?
-La oricare imi aduce noroc.
-Nu cred ca asa merge treaba cu zeii.
-Nu cred ca-mi pasa.

Trebuie sa recunosc ca personajul meu preferat a fost de la inceput Kaz.Este genul de personaj care te fascineaza de la inceput.Te vrajeste din prima secunda si pas cu pas te face sa vrei sa-i afli toate secretele.O minte de geniu.O soarta chinuita.Insa un om care stie ceea ce vrea,chit ca trebuie sa treaca prin Iad ca sa obtina ceea ce isi doreste.Fascinant,fermecator,chiar daca  nu iti ofera motive sa crezi ca este genul de personaj care iti poate oferi Paradisul.

-Te vreau fara armura,Kaz Brekker.Sau nu te vreau deloc.

Pe langa Kaz,cea care a reusit sa imi atraga atentia a fost Inej sau Fantoma.Ma surprins felul ei de a gandi si felul in care reusea sa-i surprinda pe ceilalti cu schemele ei de Fantoma.Mi-a placut extrem de mult faptul ca nu este un personaj complicat care sa te faca sa te simti ca este fals sau prea ireal.Intotdeauna mi-a dat senzatia ca Inej era mai mult decat o Fantoma,mai mult decat fata suli care devenise una dintre Scursuri datorita lui Kaz.La cate lucururi s-au intamplat in aceasta poveste,ma tot gandeam Inej si la faptul ca fiecare pas pe care il facea mereu avea legatura cu Kaz.Chiar daca asta insemna sa sacrifice mici parti din ea.

-Ramai,a spus ea cu respiratia intretaiata si cu ochii inlacrimati.Ramai pana la sfarsit.
-Si dupa,a spus el.Pentru intotdeauna.
-Vreau sa ma simt din nou in siguranta.Vreau sa ma intorc acasa,in Ravka.
-Atunci am sa te duc acolo.O sa dam foc la stafide sau ce mai faceti voi,paganii,ca sa va distrati.
-Fanaticule,i-a spus ea cu glas stins.
-Vrajitoareo.
-Barbarule.
-Nina,a soptit el,pasaruica mea rosie.Nu pleca.

Nina Zenik a fost unul dintre personajele care dat culoare acestei povesti.Fiind o Sfasie-Inima destul de puternica,Nina a reusit sa iasa la vedere cu personalitatea ei cuceritoare,dar trebuie sa recunosc ca uneori nu stiam ce sa mai cred despre ea.Grisha in tot sensul cuvantului,capabila de orice ca sa isi salveze oamenii,insa cand venea vorba de propria ei piele Nina imi dadea senzatia ca ar fi facut orice doar ca pentru alti,dar nu si pentru ea insusi.Mi-a placut atitudinea ei.Hotararea ei de a-l scoate pe Matthias din inchisoare.Dar ceea ce ma cucerit cu adevarat la ea a fost hotararea ei de a infrunta totul,de a se arunca in fata pericolului sperand ca intr-o buna zi totul o sa se rezolve,ca acel jurda-parem nu va mai exista,si ca oamenii ei,Grisha,vor traii in pace fara a fi amenintati de acea otrava.

-Cu totii avem pacate,Nina.Am nevoie sa traiesti ca sa mi le pot ispasi pe ale mele.

Matthias Hevlar a fost singurul personaj despre care mi-am facut o parere destul de greu.Impresionant,insa mereu imi dadea senzatia ca oricand la orice pas avea sa-si tradeze banda.Da,nu prea am avut incredere in el la inceput,dar recunosc ca pas cu pas am inceput sa vad schimbarea din el ,mai ales cand era vorba de Nina si de siguranta ei.Era amuzant sa citesc despre felul in care incerca din greu sa le arate tuturor ca nu-i pasa de ea sau ca ii ura pe toti.Dar momentul in care a reusit sa-mi castige increderea si momentul in care am stiut ca Matthias nu-i va trada,a fost momentul in care am stiu ca orice ar fi ceea ce simtea Matthias pentru Nina era mult mai puternic decat orice altceva.

-Bine.Dar daca Pekka Rollins ne omoara pe toti,o sa-i cer stafiei lui Wylan s-o invete pe stafia mea cum sa cante la flaut,numai ca s-o pot scoate din minti pe stafia ta.
Buzele lui Brekker s-au arcuit intr-un zambet:
-Iar eu o sa angajez stafia lui Matthias sa-i dea un sut in cur stafiei tale.
-Stafia mea n-o sa se asocieze cu a ta,a spus Matthias ferm,iar in clipa urmatoare s-a intrebat daca nu cumva aerul de mare incepuse sa-i macine creierul.

Jesper.Pistolarul mi-a cam dat palpitatii la inceput,deoarece nu parea atat de dornic sa faca parte din aceasta misiune,ba chiar la un moment dat am inceput sa ma intreb :Oare o sa fie bun si el de ceva?
La fel ca si in cazul lui Matthias,parerea mea despre Jesper s-a schimbat pas cu pas.Ma facut sa rad de multe ori,lucru care ma ajutat sa trec peste gandul ca poate rolul lui Jesper va fi unul neimportant.Dar recunosc ca sunt putin dezamagita de faptul ca la finalul cartii am aflat un detaliu mic despre Jesper la care nu ma asteptam.Ceea ce ma facut sa dansez putin in gandul meu a fost interesul lui Jesper fata de Wylan,interes care ma facut sa cred ca poate in urmatoarea carte relatia celor doi o sa fie un pic mai intensa si mai interesanta.

-Un neghiob ar fi asteptat pe nava ca sa fie facut tandari.Cat despre ''tradator'',mi-ai aruncat vorbe mai grele  chiar si in ultimele cateva minute.

Wylan,puiul de negustor,s-a schimbat pas cu pas imediat cum a intrat in vijelia creata de cele cinci personaje.Fiind obisnuit intr-un trai total diferit,m-am gandit ca poate Wylan nu va rezista pana la finalul cartii,insa a dovedit ca este in stare sa faca mai multe lucuri si ca nu era tocmai un pui de negustor prostut.Sincera sa fiu,am ajuns la concluzia ca acel pui de negustor o sa faca lucruri imposibile ,lucruri care ii vor ajuta pe ceilalti sa isi indeplineasca scopul.

Inca un lucru care mi-a placut la nebunie a fost intensitatea si chimia dintre anumite personaje cum ar fi:Kaz si Inej;Matthias si Nina.Patru personaje capabile de aproape orice dar nu sa recunoasca faptul ca intre ei ar putea fi ceva.
Kaz din cauza lucrurilor care i se intamplse in trecut..Inej isi dorea prea multe lucruri de la el.Insa chimia dintre cei doi era perfecta si ar fi putut sa fie incredibila.As putea sa imi si imaginez cat de periculosi ar fi daca ar fi un cuplu.Maini-Murdare si Fantoma.
Matthias si Nina..La fel de complicat din cauza trecutului si din cauza unui lucru care s-a intamplat in prezent,insa ma bazez pe faptul ca poate ceva uimitor se va intampla intre ei doi.Ar fi pacat sa nu se intample.

Kaz s-a lasat pe spate:
-Cum furi cel mai simplu portofelul cuiva?
-Ii pui un cutit la gat?a intrebat Inej.
-Un pistol in sale?a spus Jesper.
-Otrava in bautura?a sugerat Nina.
-Sunteti infioratori, a spus Matthias.

Aceasta poveste este o aventura plina de peripetii.Un adevarat roller-coaster plin de emotii si momente intense.O aventura primejdioasa in care avem parte de lucruri imposibile,dar in acelasi timp o poveste fascinanta in care imposibilul devine posibil.
Pe langa cei sase din rolurile principale,mai dam si de alte personaje destul de interesante care dau un alt sens povestii,insa recunosc ca cel mai mult mi-am pastrat atentia asupra celor sase.
Ceea ce mi-a mai placut la aceasta carte a fost faptul ca fiecare capitol era scris din punctul de vedere a altui personaj,fapt care ma facut sa apreciez si mai mult cartea,deoarece am avut sansa sa aflu ceea ce gandeau cinci dintre personajele principale separat.Cred ca mi-ar fi placut si mai mult daca povestea era scris la persoana I,dar ma multumesc cu ea asa cum este.

-Cand toata lumea stie ca esti un monstru,a spus el,n-ai nevoie sa pierzi timpul facand toate lucrurile monstruoase.

Aceasta este genul de carte care merita mai mult de 5 stele.O carte pe care o recomanda tuturor,deoarece in ea o sa gasiti o aventura incredibila plina de urcusuri si coborasuri,personaje uimitoare si o spargere de  neuitat.

+ 1 stars.