sâmbătă, 18 iunie 2016

Recenzie:Regina Rosie (Regina Rosie #1) de Victoria Aveyard.



Lumea lui Mare Barrow este impartita in doua, dupa culoarea sangelui: cei cu sangele comun, rosu, ii servesc pe cei cu sange argintiu, elita societatii, cei care sunt dotati cu puteri supraumane. Mare face parte din rosii si-si duce traiul de pe o zi pe alta, ca hot intr-un mic sat de la tara, pana cand destinul o aduce in fata regelui, a reginei si a tuturor nobililor, unde ea descopera ca este si rosie, dar si argintie, cu puteri nebanuite.

Ca sa ascunda adevarul, regele o obliga sa minta si sa joace rolul unei doamne dintr-o Inalta Casa pierduta, cu o putere impresionanta, si o promite de mireasa unuia dintre fiii lui, astfel devenind o printesa argintie. Pe masura ce patrunde si mai adanc in lumea argintiilor, Mare risca totul si isi foloseste noua pozitie pentru a-i ajuta pe cei din Garda Stacojie, un grup de rebeli rosii. O miscare gresita ii poate aduce moartea, dar in jocul periculos in care a intrat singura certitudine este tradarea.

Recenzie:


''In basme,fata saraca zambeste cand devine printesa.In acest moment,eu nu stiu daca voi mai zambi vreodata.''

Recent am vrut sa citesc ceva nou si se pare ca de fiecare data cand caut ceva diferit primesc ceea ce vreau.
Regina Rosie ma facut sa imi doresc ca fiecare carte distopica sa ma faca sa ma simt de parca nu mai vreau sa ma opresc sa o citesc sau atunci cand o termin sa raman fara cuvinte,sa imi doresc mai mult.Sincera sa fiu,am citit cateva carti ca aceasta,adica carti distopice care m-au lasat fara cuvinte si care m-au facut sa ma indragostesc de acest gen(Divergent,Delirium,Selectia..etc),tocmai de aceea incerc sa caut mai multe carti.Dar,din pacate,carti ca Regina Rosie sunt greu de gasit.
Povestea este unica si uimitoare.Personajele sunt foarte bune si unice.Dar...Recunosc ca nu m-am indragostit de aceasta carte din cauza ca este distopica..Nup.M-am indragostit de felul in care a fost scrisa si felul in care autoare a facut tot posibilul sa scrie ceva unic.

Inainte sa citesc descriere,coperta cartii mi-a atras atentia,facandu-ma curioasa si m-am gandit ca trebuie sa citesc neaparat si descrierea.Si am facut asta..Acuma?Ma bucur enorm de mult.
De obicei,atunci cand gasesc o carte pe care vreau sa o citesc,ma uit sa vad cateva pareri inainte,insa in acest caz nu am facut asta.In acest caz am facut ceva de genul:Citeste carte intai ,apoi recenzii mai tarziu. *sigh*
Si ma bucur ca am facut asta.
Parerea mea sincera?
Ei bine,cred ca toata lumea ar trebui sa citeasca cartea,mai ales cei care iubesc genul asta de carti.
De ce?
Deoarece aceasta carte este uimitoare,plina de surprize,minciuni,secrete uriase,tradari si ,bineinteles,ingredientul principal:iubirea.

 
„Minciuna ma va inalta, dar în alta zi, o alta minciuna, ma va darama.”

Cateva cuvinte despre poveste.
In aceasta carte este vorba despre doua feluri de oameni:cei cu sangele rosu si cei cu sangele argintiu.Doua felurile de oameni care sunt foarte diferiti si care nu vor inceta niciodata sa se urasca.
Cei cu sangele argintiu sunt cei puternici,pe cand cei cu sangele rosu sunt slabi...Dar totul se schimba din cauza unei fete.
Aceasta poveste este despre o fata care descopera adevarul despre puterile ei,dar in acelasi timp ajunge in mijlocul razboiului.Viata ei inceteaza sa-i apartine,iar totul se transforma intr-o miciuna.

''Sunt o fata rosie intr-o mare de argintii si nu-mi permit sa-mi para rau pentru nimeni,cu atat mai putin pentru fiul unui sarpe.''

 
Despre personaje...
Mare-oh cat de mult imi place cand am sansa sa citesc despre un personaj ca ea.Da,a fost pacalita usor de la inceput,insa am adorat momentul cand a inceput sa le arate tuturor cat de puternica era.Cine ar fi crezut ca intr-un final fata ,care a facut tot ceea ce ei au vrut,o sa fie cea care le va arata ca totul se poate schimba intr-o secunda?Loooved it!

''Cal si Maven sunt creaturi mortale,soldati.Insa batalia lor nu se desfasoara pe fronturi,ci chiar aici,in palat,prin transmisiunile televizate,in inima tuturor supusilor.Ei vor conduce ,nu doar prin drepturile lor dinastice,ci si prin autotputernicie.Forta si putere.Este tot ceea ce argintii respecta si e singurul lucru de care ei au nevoie pentru a ne tine in sclavie restul populatiei.''

Cal-um,pacaleste-ma o data,sa-ti fie rusine;pacaleste-ma de doua ori,sa-mi fie mie rusine.El este preferatul meu,insa jur ca imi venea de cateva ori sa-l scutur pana reuseam sa bag un pic de sens in capul lui.Serios,pe tot parcursul cartii a fost un pic orb,insa cred ca tot ceea ce conteaza este felul in care cartea s-a terminat.Dar..Ca in fiecare carte printul are intotdeauna o tura gratis intr-un rollercoaster urias,plin de urcusuri si coborasuri,pana cand intr-un final isi deschide ochii si vede adevarul.SIncera sa fiu,tot imi place de el,chiar daca a facut foarte multe greseli.

Maven-Off,nu stiu ce sa scriu despre acest perosnaj.Am presupus de la inceput ca ceva nu era in regula cu acest personaj,dar pas cu pas mi-am uitat suspiciunile si a inceput sa-mi placa cate de cat de el.Adica,serios,era dragut si era clar ca vroia sa o ajute pe Mare..Mmm.Stiti ce se spune despre cei tacuti si timizi,nu?Niciodata nu stii ce planuiesc.

Regina Elara-nu am nimic bun de spus despre regina cea rea,asa ca o sa pastrez aceasta parte destul de simpla.A vrut ca ceva rau sa se intampla,insa niciodata nu s-a gandit ca ceva urias se va intampla.
Regele-asa tata,asa fiu..Adica amandoi erau prea orbi si nu au vazut niciodata ce planuia regina.Unul a platit pretul si celalalt a trebuit sa fuga.Asa de simplu.

Kilorn-de la inceput am crezut ca poate el o sa fie cel care va salva ziua.Chit ca a avut o parte destul de mare in multe scene,cumva mi-am dorit ca mai mult sa se intample.Mi-a placut ca tinea destul de mult la Mare si ca a facut cateva lucruri care m-au indemnat sa-l plac mai mult.

„O parte din mine doreste sa poata ceda lanturilor, captivitatii si linistii. Dar am trait deja acea viata, in noroi, in umbra, într-o celula, imbracata într-o rochie de matase. Nu ma voi mai supune niciodata. Nu voi inceta niciodata sa lupt.”

Dupa tot ceea ce s-a intamplat,sfarsitul cartii m-a lasat fara cuvinte.Adica nu doar sfarstitul,ci ultimele capitole au fost nebune si pline de surprize.Prea multe secrete au fost aflate si multe lucruri s-au intamplat in acelasi timp.
AU fost destul de multe personaje de care mi-au placut,insa si multe pe care le-am urat.La fel ca in orice carte exista o balanta intre bine si rau.
Acea balanta a facut ca totul sa fie perfect,chiar daca as fi preferat ca unele lucruri sa se intample diferit.
Povestea,dupa parerea mea,a fost perfect si uimitoare.Plina de surprize si personaje incredibile.
Dar ceea ce a facut ca aceasta poveste sa fie speciala a fost faptul ca este unica.

Poate nu am scris prea multe despre ceea ce s-a intamplat in carte,insa trebuie sa intelegeti ca uneori(adica tot timpul) cand scriu o recenzie tind sa scriu prea multe spoilere..ASa ca,sper ca intelegeti ceea ce am vrut sa scriu.



Niciun comentariu: