miercuri, 25 mai 2016

Recenzie:Printul mecanic (Dispozitive Infernale #2) de Cassandra Clare


În lumea magică a Londrei Victoriene, Tessa Gray şi-a şăsit În Sfârşit Locul, Alături de vânătorii de umbre. Dar liniştea se dovedeşte a fi trecătoare când forţe întunecate din Conclav plănuiesc s-o înlăture pe Charlotte, protectoarea ei, de la conducerea Institutului. Dacă se va întâmpla acest lucru, Tessa va ajunge pe străzi, pradă uşoară pentru misteriosul Magistru, care urmăreşte să se folosească de puterile ei în scopuri nu tocmai nobile.

Cu ajutorul lui Will şi Jem, Tessa descoperă că războiul purtat de Magistru împotriva vânătorilor de umbre este cât se poate de personal. El îi învinuieşte pentru o tragedie petrecută cu mult timp în urmă, din pricina căreia, susţine el, viaţa îi fusese distrusă. Pentru a descoperi secretele trecutului, cei trei prieteni călătoresc din Yorkshire-ul învăluit în ceaţă spre un conac de care sunt legate poveşti cumplite; din cartierele sărăcăcioase ale Londrei spre o sală de bal fermecătoare, unde Tessa descoperă că adevărul despre originile ei este mult mai sinistru decât îşi închipuise vreodată. Când se întâlnesc cu un demon mecanic, care-i transmite lui Will un avertisment, aceştia înţeleg că Magistrul le ştie fiecare mişcare – şi că unul dintre apropiaţii lor i-a trădat.

Tessa realizează că inima îi bate din ce în ce mai tare pentru Jem, însă dorinţa de a fi cu Will, în pofida stărilor lui sumbre, continuă să o tulbure. Dar ceva se schimbă în Will – zidul pe care băiatul şi-l construise în jurul lui începe să se năruie. Dacă-l vor găsi pe Magistru, va putea oare Will să se elibereze de secretele sale şi să-i ofere Tessei răspunsurile legate de originea şi de menirea ei?

În vreme ce căutarea Magistrului, dar şi a adevărului, îi pune pe cei trei prieteni în situaţii primejdioase, Tessa înţelege că, atunci când amesteci dragostea cu minciunile, poţi corupe chiar şi cea mai curată inimă.
 

Recenzie:


Aventura continua in al doilea volum din seria Dispozitive Mortale,adica Printul Mecanic.O aventura plina de surprize,secrete,tradare,dar si o aventura in care personajele devin din ce in ce mai complexe,au parte de momente care le transforma,dandu-le viata complet peste cap sau facandu-le viata mult mai buna.Depinde de situatie.

Cum am terminat primul volum m-am apucat de acesta,deoarece eram foarte ,foarte curioasa sa aflu ce se v-a intampla in continuare cu Vanatorii de Umbre si cu Tessa...Dar ,recunosc,cel mai mult eram curioasa sa aflu ,mai ales dupa ce sfarsit a avut primul volum,ce avea de gand Will sa faca..
Am cam stat ca pe jar,fiind prea curioasa sa aflu daca de data asta Will,Jem,Tessa,Charlotte si Henry vor reusi sa-l prinda pe Mortmain,inainte ca acesta sa faca alti pasi periculosi care sa le puna viata in pericol,insa ceea ce am primit m-a lasat fara cuvinte.

Cand am inceput sa citesc aceasta carte o parte din mine spera ca totul sa fie simplu si ca Mortmain sa nu complice totul mai rau,insa cealalta parte din mine era atat de curioasa sa afle de ce e in stare acel personaj incat abia asteptam sa aflu urmatorul pas pe care il v-a face.Mai ales cand vine vorba de disperarea lui de a pune mana pe Tessa.Insa,se pare ca am avut parte de ceva mult mai intens,adica cumplita alegere pe care Tessa a trebuit sa o faca in legatura cu cei doi Vanatori de Umbra.De obicei cand vine vorba de triunghiuri amoroase imi cam vine sa ma dau cu capul de pereti,mai ales daca cumva se intampla ca ea sa ramana cu unul dintre personajele care nu imi place mie(ridicol,stiu,dar asta-i adevarul!).Doar ca in cazul asta e un pic mai complicat ,mai ales ca atat Will,cat si Jem,au reusit sa-mi castige inima,sa ma faca sa ii plac de la inceput si mai ales au demonstrat faptul ca amandoi o iubea ,ca amandoi erau buni pentru ea,chit ca lui Will i-a luat cam mult sa faca acest lucru.

Pe langa acel triunghiul amoros,am mai avut de-a face cu o alta problema:Daca Charlotte era potrivita sau nu sa conduca in continuare Institutul din Londra.
Avand in vedere faputl ca Charlotte este una dintre personajele mele preferate din aceasta carte,toata problema asta nu mi-a placut deloc,in mare parte din cauza ca Benedict Lightwood este cel care o acuza de unele lucruri care pareau imature.Iar disparitia completa a lui Mortmain nu o ajuta pe Charlotte in nici un fel.

De la inceputul cartii pana la sfarsit am avut parte de foarte multe surprize.Unele placute,altele neplacute,insa partea socanta a fost cand un membru al Institului din Londra ii tradeaza pe Vanatorii de Umbra.Socant?Da.Ma asteptam la asta?Cam da.
Intotdeauna am crezut ca viitorul lui Jessamine era unul neclar.Nu zic ca nu mi-a placut de ea,insa uneori imi dadea senzatia ca planurile ei erau diferite .Faptul ca il intalnise pe Nathaniel Gray,fratele Tessei, a indemnat-o sa faca un pas in directia gresita.

M-am bucurat ca lucrurile s-au schimbat cat de cat,chiar daca Mortmain nu a fost prins.
In aceasta carte am avut sansa sa aflu mai multe despre Will,despre familia lui si copilaria lui,dar si despre adevartul motiv de ce i-a lasat in urma,alegand sa devina un Vanator de Umbra,cat si despre comportamentul lui respingator.In mare parte acele secrete pe care le tinea mereu ascunse,chiar si de Jem.Surprinzator sau nu,speram ca intr-o buna zi(sau in volumul 2 sau 3) sa aflu adevarul despre Will si motivul din cauza caruia incerca sa-i faca pe toti sa il dispretuiasca.Oricat de mult am adorat comportamentul lui ,trebuie sa recunosc ca ce a urmat dupa ce toata lumea a afla adevarul a fost si mai interesant.

Multe urcusuri si coborasuri,surprize neasteptate si ,as putea sa zic mai pe romaneste:de toate amestecate.
Pe mine m-a fascinat aceasta poveste,felul in care a evoluat si felul in care lucrurile s-au intamplat pas cu pas.Abia astept sa aflu ce se v-a intampla in continuare,mai ales acum ca stiu ca un nou membru al familie Herondale si-a facut aparitia la Institut.



Niciun comentariu: