luni, 16 mai 2016

Recenzie:Îngerul mecanic (Dispozitive Infernale #1) de Cassandra Clare

TESSA GRAY, o adolescentă de şaisprezece ani, traversează oceanul pentru a-şi găsi fratele. Destinaţia ei este Anglia, în plină epocă victoriană, dar ceva terifiant o aşteaptă în Lumea de Jos a Londrei, unde vampiri, vrăjitori şi alte creaturi supranaturale bântuie străzile iluminate cu gaz.
Numai vânătorii de umbre, războinici hotărâţi să scape lumea de demoni, menţin cât de cât ordinea în acest haos. Răpită de misterioasele Surori Întunecate, membre ale unei organizaţii secrete numite clubul Pandemonium, Tessa află curând că ea însăşi face parte din Lumea de Jos şi că este posesoarea unui talent rar: puterea de a se transforma, după propria-i voinţă, într-o altă persoană. Însă Magistrul, o figură misterioasă care conduce clubul, nu se va da în lături de la nimic pentru a face ca puterea Tessei să-i aparţină.
Fără prieteni şi hăituită, Tessa se refugiază la vânătorii de umbre de la Institutul din Londra, care jură să-i găsească fratele dacă ea îşi va folosi puterea pentru a-i ajuta. Tessa descoperă că e fascinată, în aceeaşi măsură, de doi prieteni buni: James, a cărui frumuseţe fragilă ascunde un secret mortal, şi Will, cel cu ochi albaştri, ale cărui stări de spirit schimbătoare, alături de o ironie caustică îi ţin pe toţi la distanţă... pe toţi în afară de Tessa. Pe măsură ce căutarea lor îi atrage tot mai adânc în inima unei urzeli oculte care ameninţă să-i distrugă pe vânătorii de umbre, Tessa îşi dă seama că ar putea fi nevoită să aleagă între a-şi salva fratele şi a-şi ajuta noii prieteni să salveze lumea… şi că dragostea poate fi cea mai periculoasă magie.

RecenzIe:

Incepand aceasta serie am realizat faptul ca am pasit intr-o lume noua.Misterioasa si plina de aventuri in care exista personaje fantastice si puternice,capabile sa distruga orice sau sa creeze scene minunate,care te pot face sa crezi ca totul este posibil ,dar mai ales te pot face sa iti doresti sa afli mai mult despre lumea respectiva.
Chit ca nu sunt o fana mare a cartilor scrise la persoana a treia,se pare ca am unele exceptii,iar seria Dispozitive Infernale se afla printre acele exceptii.
Recunosc ca de la inceput m-am pregatit sufleteste crezand ca o sa dau peste o poveste plina de creaturi magice simple,insa ceea ce am gasit in aceasta carte nu se poate descrie in cateva cuvinte simple.

Cassandra Clare a reusit sa ne ofere o lume incredibila , o lume in  care vampiri,varcolaci,magicieni si demoni exista,insa cea mai mare realizare in aceasta carte este prezenta Vanatorilor de Umbre,adica nefilimi. Jumatate oameni,jumatate ingeri. Puternici,fermecatori si capabili de orice ca sa protejeze omenirea ,nefilimi sunt cei care au primit din partea autoarea o descriere destul de complexa,fermecatoare si foarte interesanta.
Am fost fascinata de aceasta poveste. De felul in care a inceput si cum a evoluat pe parcurs,transformandu-se intr-o poveste captivanta si geniala.

Viata Tessei Gray s-a schimbat complet dupa moartea matusii Harriet. Fiind chemata de catre fratele sau in Londra,tot ceea ce Tessa sperase fusese sa-l revada pe Nathaniel si sa isi vada de viata ei .Insa ceea ce gaseste in Londra nu este ceea ce sperase ea,mai ales cand lucrurile devin din ce in ce mai bizare.
Nefilimi. Demoni. Vampiri...si toate cele. Va reusi oare Tessa sa inteleaga faptul ca viata sa nu va mai fi la fel vreodata?

Am adorat-o pe Tessa de la inceput. Mi-a placut faptul ca este un personaj puternic,incapatanat si capabil de a invata orice. A dat dovada de curaj ,mai ales la inceput cand era prizioniera unor magiciene ,surorile Intunecate,dar si de fiecare data cand era pusa in fata pericolului. Insa intr-un fel as putea sa spun ca incapatanarea ei era enervanta uneori.
Parerea mea a inceput sa se schimbe pas cu pas,mai ales cand au inceput sa apara nefilimi,principali favoriti fiind William Herondale si James Carstairs,doi Vanatori de Umbre neinfricati ,care m-au facut sa ma indragostec mai tare de lumea magica creata de aceasta autoare.

William Herondale este descris ca fiind rebelul grupului,cel care desi schiteaza tot timpul cate un zambet si pare mai mereu intr-o stare buna,este exact cel care are cel mai mult de ascuns. Este genul de personaj care ma fascineaza intotdeauna,facandu-ma sa sper ca o sa am sansa sa citesc mai mult despre el. O atitudine fermecatoare. Foarte chipes. Un bun luptator. Un adevarat cuceritor.Insa Will este exact genul de personaj care se sacrifica mereu pentru cei care ii iubeste.

Adevarul este ca si James Carstairs(sau Jem) mi-a atras atentia. Fiind exact opusul lui Will,James a reusit sa ma cucereasca doar cu bunatatea si simplitatea sa. La fel de fermecator si chipes,insa Jem are darul sa iti castige inima doar prin felul lui de a fii. La fel ca si Will,Jem este un Vanator de Umbre fantastic,insa din pacate are o slabiciune care il impiedica sa fie incredibil in lupta ,doar in unele momente. Recunosc ca sunt un pic dezamagita ,dar acum ca stiu ce i s-a intamplat lui Jem in trecut pot sa spun ca tot ceea ce conteaza este faptul ca este un personaj incredibil. Avand un trecut destul de dureros,Jem m-a uimit pana la capat ,doar prin simplul fapt ca nu renunta niciodata,chiar daca uneori ii era prea greu sa faca ceva.

Intrebare:Cum as putea sa aleg intre cei doi?Mai ales ca atat Will,cat si Jem sunt doua personaje fermecatoare si incredibile.
Povestea se complica,transformandu-se pas cu pas intr-o aventura plina de surprize si scene captivante. Au existat momente cand pur s simplu mi-am tinut respiratia,deoarece unele scene erau destul de intense si imi era imposibil sa ghicesc ce va urma.
Recunosc ca nu m-am asteptat la intorsatura care a luat-o povestea la un moment dat,mai ales dupa ce Tessa a fost salvata din mainile Surorilor Intunecate de catre Will si alti Vanatori de Umbre. Nu m-am asteptat la tradarea care a urmat,sau felul in care s-a desfasurat actiunea cand au aparut creaturile mecanice create de Magistrul. Insa cel mai mult ma fascinat puterea Tessei,chit ca nu stia ce era ea de fapt.

Cel mai mult mi-a placut faptul ca de la inceput pana la sfarsit am avut parte de actiune,momente intense,suspans si multe alte lucruri. Multe urcusuri si coborasuri,mai ales cand Tessa a inceput sa invete despre Lumea de Jos sau despre Nefilimi. Oricat de amuzanta mi s-a parut reactia ei(eu as fi reactionat mai rau),pas cu pas amuzamentul a disparut,deoarece totul s-a schimbat devenind din ce in ce mai fascinant.

Pe langa aceste trei personaje ,am avut placerea sa citesc despre alti Vanatori de Umbre incredibili:Charlotte si Henry Branwell. Conducatorii Institutului din Londra. Doua personaje minunate ,despre care mi-a placut sa citesc. Un magician(despre care am citit in alta serie scrisa de aceasta autoare) pe nume Magnus Bane,chit ca in aceasta carte a aparut putin. Ei sunt singurele personaje care mi-au placut si despre care sper sa mai citesc in continuare.
Ador scenele de lupta,felul in care sunt descrise,mai ales ca reusesc sa imi imaginez cat de cat cum s-ar intampla totul.

Pot sa spun ca merita sa citesti aceasta carte. Pe mine inceputul acestei aventuri ma fascinat si ma facut destul de curioasa,ceea ce inseamna ca in curand o sa ma apuc de volumul doi. Cu siguranta o sa-l devorez,asa cum am facut si cum primul volum.
Va recomand sa cititi cartea. Eu cred ca merita.