sâmbătă, 23 noiembrie 2013

Recenzie:Adevarul Despre Fete de Rebecca James.



După moartea surorii ei mai mici, o fată specială şi extrem de talentată, Katherine decide să plece din casa părinţilor, mult prea îndureraţi şi asaltaţi neîncetat de interogatoriile nemiloase ale mass-mediei. Se mută într-un alt oraş şi se înscrie la o şcoală nouă. Precaută şi singură, nu caută decât anonimatul. Găseşte, în schimb, ultimul lucru la care s-ar fi aşteptat: o prietenă.
Alice Parrie este fata cea mai populară şi charismatică din şcoală. Extrovertită, superbă, languroasă şi imprevizibilă, Alice este cât se poate de diferită de Katherine. Ajunge să-i fie acesteia mai mult decât o soră. Entuziasmul ei e contagios, iar candoarea... uneori deconcertantă. N-ai cum să-i rezişti!
Însă Alice are secrete mai întunecate decât îşi poate cineva imagina...


Recenzie:
"Adevarul Despre Fete" este genul de carte care te face sa te gandesti mai bine inainte sa legi o prietenie cu cineva.Este genul de carte care iti arata faptul ca o persoana poate sa ascunda foarte multe lucruri fata de tine,sa aiba doua fete: Una este cea placuta,cea care iti arata zilnica ca te adora si ca vrea sa iti fie prieten/a,iar cealalta: Cea care te injunghie pe la spate,face orice ca sa iti distruga viata ,fara ca tu sa realizezi care este intentia ei.

La inceput mi s-a parut o carte simpla,o lectura destul de usoara si interesanta.Asta a fost la inceput.Pe parcus,cu cat am aflat mai mult despre personaje,despre poveste,am ajuns sa cred ca nu totul este asa de frumos cum credeam eu.
Recunosc ca mi-a placut foarte mult povestea,desi partea in care personajul principal povestea despre ceea ce i s-a intamplat si cum a murit surioara ei nu a fost ceva ce as vrea sa recitesc,insa e parte din poveste si daca nu ar exista nu ar mai fi la fel.
Ceea ce mai vreau sa mentionez este faptul ca aceasta carte este scrisa destul de ciudat.Katherine ne povesteste ce s-a intamplat in trecut despre ziua in care a murit surioara ei,apoi ce s-a intamplat cu Alice,dar si din prezent,cum isi petrece ziua cu fiica sa si cum il reintalneste pe Robbie.

Personajul principal din aceasta carte se numeste Katherine Patterson.O fata in varsta de 17 ani care tot ceea ce isi doreste este sa ramana neobservata.Sa-si vada de viata ei.In urma unei tragedii Katherine a parasit casa parintilor ,cautand un loc in care sa isi poate reveni,unde sa nu fie asaltata de amintirii dureroase sau foarte multe intrebari in legatura cu ceea ce s-a intamplat in noaptea tragediei.
Katherine este un personaj foarte placut.Desi este obisnuita sa atraga tot timpul atentia ea incearca acuma sa ramana la distanta.Sa priveasca tot ceea ce se intampla fara sa participe,desi ar fi putut sa faca asta.Dar ceea ce Katherine nu s-a asteptat sa gaseasca a fost o prietena.

Alice.Parrie.Cred ca acest nume ar trebui sa zica totul.Pentru mine da.Pentru voi nu.Populara,frumoasa si imprevizibila,Alice este exact genul de fata de care ar trebui sa te feresti mereu.Recunosc ca nu mi-am dat seama de la inceput care era planul ei ,insa actiunile ei pe parcurs au fost destul de ciudate.Uneori era placuta si chiar imi placea de ea,iar uneori era rea si se purta de parca nimic nu conta.

Dar trecutul isi face simtita prezenta,incercand mereu sa arate faptul ca tragedia prin care a trecut Katherine o va marca pentru intodeauna si ca ea se va simti vinovata mereu pentru ceea ce s-a intamplat,chiar daca nu a fost vina ei.
Nu este o poveste foarte complicata.Are unele scene care intr-adevar m-au lasat fara cuvinte,in mare parte aveau legatura cu comportamentul lui Alice ,care in mare parte mereu era in mijlocul atentie,chiar daca comportamentul ei era placut sau neplacut.Ea a fost descrisa in asa fel incat sa te intrige ,sa te atraga cu schimbarile ei de comportament.

Daca stau bine si ma gandesc prietenia dintre Katherine si Alice a inceput destul de frumos.Chiar m-am gandit ca poate o sa fie o prietenie destul de stransa si buna,insa ambele fete au secrete.Secrete care atunci cand sunt descoperite distrug tot ceea ce am crezut eu ca va dura.

Bineinteles,mai sunt si alte personaje care sunt implicate in aceasta poveste si care au de suferit.Cum ar fi Robbie.Un tanar indragostit pana peste cap de Alice care accepta tot ceea ce ea ii face,dar care la un moment dat realizeaza ca nu merita sa-i daruiasca iubirea lui si o paraseste.
Ceea ce mi-a placut foarte mult la Robbie a fost faptul ca era un prieten foarte bun si era genul de persoana care merita sa fie apreciata.M-am bucurat foarte mult cand el si-a deschis ochii si a realizat ca merita mai mult decat sa fie calcat in picioare de Alice.Intr-un final s-a intamplat exact ceea ce mi-am dorit eu sa se intample.

Sincera sa fiu ,desi Alice a fost mai mereu in centrul atentiei,tot Katherine a fost preferata mea.Un personaj care mi-a placut cu adevarat si care mi-a lasat o impresie destul de buna.
Uneori fix cine nu te astepti este cel/cea care te injunghie pe la spate.Katherine Patterson a incercat sa scape de intrebari,de acuzatii ,insa soarta nu a fost de partea ei.Dar nu totul a fost rau,pe langa toate lucrurile urate pe care i le-a facut Alice,Katherine a avut parte si de lucruri bune.Unde ii bine exista si rau.

Desi nu ii dau nota maxima,adica 5 stele din 5,va recomand sa cititi aceasta carte.


Niciun comentariu: