duminică, 16 iunie 2013

Recenzie:Captiv in Labirint de James Dashner.


Când Thomas se trezește într-un loc necunoscut, nu-și amintește decât cum îl cheamă. Mintea îi este ca o foaie albă. În jurul lui se află mai mulți băieți, care îi urează bun-venit în Poiană – un loc înconjurat de ziduri de piatră. La fel ca Thomas, Poienarii nu au nici o idee despre felul în care au ajuns acolo și nici din ce motiv. Tot ceea ce știu este că, în fiecare dimineață, porțile de piatră către labirintul care îi înconjoară se deschid și că în fiecare seară se închid la loc. Și, la fiecare treizeci de zile, un nou băiat apare acolo, adus cu un lift. Așadar, Thomas era așteptat. Cu totul neașteptat, a doua zi este trimisă acolo și o fată – prima fată din grup. Și mai surprinzător decât sosirea ei este mesajul pe care îl aduce. Thomas ar putea fi mai important decât ar fi crezut vreodată. Numai de-ar putea să scoată la iveală secretele întunecate îngropate înăuntrul minții sale. Fanii seriei Jocurile foamei sau ai romanului Împăratul muştelor vor fi încântaţi să descopere o nouă aventură. Palpitant! Nu pierde continuarea! Volumul al doilea al seriei, Încercările focului se gaseste deja in librarii,cat si pe site-ul LITERA.



Recenzie:

 

Pot sa scriu doar ca a fost geniala cartea?Ei bine,a fost.
Nu este prima data cand gasesc o carte care sa-mi placa atat de mult.Recunosc ca ideea,subiectul a fost un pic nebunesc,dar cui ii pasa?A fost geniala!Absolut genial.

Nu scriu asta doar din cauza ca a fost ceva nou,scriu asta din cauza cum a fost scrisa cartea.Dupa parerea mea totul a fost foarte bun:actiunea,personajele,labirintul si creatorii.Sau poate scriu asta din cauza ca nu pot sa uit cum s-a terminat.
Ei bine,acesta este exact genul de carte pe care-l cautam si genul de carte care mie imi place.Pentru mine nu a fost ceva simplu sau nebunesc.Sincera sa fiu acum imi doresc sa citesc volumul urmator.

De la inceput,de la primul capitol,cum s-a intamplat totul-sau cel putin cum a inceput totul pentru Thomas,ma facut sa imi doresc sa citesc mai mult.M-a facut sa vreau sa aflu adevarul despre acel loc si de ce erau toti acolo.De ce erau doar baieti si zero fete.De ce ar crea cineva un loc ca acela.A fost o nebunie si in mintea mea am incercat sa-mi imaginez totul.Da,nebunie.Dar mi-a placut absolut tot.

Un loc ca acela este cosmarul tuturor.Un labirint-un puzzle pe care nu-l poti rezolva.Definitia cosmarului,cel putin pentru mine.

Totul a inceput sa se schimba dupa ce Thomas a fost trimis acolo.Fara sa stie cine e ,de ce a fost trimis in acel loc sau ce era acel loc.Tot ceea ce stia era numele lui.Asta s-a intamplat pentru toti baieti din acel loc.
Da,a fost greu si ciudat,dar cumva au reusit sa supravietuiasca.Si acesta a fost cel mai bun lucru.Mi-a placut cum lucrau impreuna.Cum fiecare aveau ceva de facut.
Idea cu labirintul mi s-a parut ciudata.Cum usile se inchideau noapte tinandu-i in siguranta,sau cel putin asa cred eu.Si acele creaturi..Nu am de gand sa le descriu deoarece tot ce imi doresc acum e sa le uit descrierea.

Un test.Asta am crezut eu de la inceput ca a fost.Poate a fost,poate nu a fost,dar a fost o nebunie curata.Cel putin a fost destul de destepti si   au facut tot ceea ce au crezut ca fost bine pentru ei.

Dar dupa ce Thomas a ajuns,dupa o zi,o alta persoana a fost trimisa.Ceea ce nu s-a mai intamplat vreodata.Daca inainte de asta totul mi s-a parut ciudat,nu mi-am imaginat niciodata ca urmatoarea persoana va fii o fata.Ce..Cum..asta a fost reactia mea.Si se pare ca acela a fost inceputul sfarsitului.Yikes.

Din acel moment nu am mai stiu la ce sa ma mai astept si mi-a placut asta la nebunie.Suspanul,sa nu stiu ceea ce urmeaza sa se intampla sau ce vor face.Asta a fost ceea ce mi-a placut cel mai mult.Uneori m-a scos din sarite sa nu stiu ce urmeaza,dar a fost perfect.
Practic pot sa spun ca mi-a placut lupta lor pentru supravietuire.Mai ales faptul ca nu se lasau batuti.Demonstrau ca desi erau doar niste adolescenti ,erau in stare de orice doar ca sa supravietuiasca.

Thomas a fost persoanjul meu preferat,insa nu singurul.Newt,Chuck,Minho,Alby,Teresa sunt personaje care m-au impresionat si care au facut ca totul sa fie mai interesant.
S-a intamplat de multe ori sa citesc de doua ori fraza,ori din cauza ca nu imi venea sa cred ,ori din cauza ca mi-a placut prea multe.Sincera sa fiu am ajuns in acel punct in care imi doream sa aflu adevarul mai repede.
Pentru mine a fost o carte geniala care merita citita,deci va recomand sa o cititi.



Si avand in vedere ca o sa avem parte si de o ecranizare a cartii, mai jos gasiti castul oficial.


Castul Captiv in Labirint 












2 comentarii:

roxtao.com spunea...

O doamne, vreau de multa vreme sa citesc romanul asta, dar recenzia ta a facut ca asteptarea sa fie insuportabila! Neaparat trebuie sa pun si eu mana pe cartea asta!

Oana H. spunea...

Hehe.Cand ai sansa sa citesti cartea.Mie mi-a placut foarte mult si abia astept sa citesc volumul doi.Sunt dependenta de acest gen de carti ,deci..
Sper sa iti placa si tie :)