duminică, 9 decembrie 2012

Cartile castigatoare ale anului 2012 la "Goodreads Choice Awards 2012"



Desi au trecut vreo 2-3 zile de cand au fost anuntate cartile castigatoare-favoritele cititorilor- mie inca nu imi vine sa cred.Ce anume?Faptul ca autoarea mea preferata Veronica Roth a primit inca o data votul cititorilor si a fost aleasa autoarea anului 2012.Eu ma bucur enorm pentru ea si consider ca merita din plin.Cele doua volume din seria Divergent sunt geniale.De asemenea al doilea volum din seria Divergent a castigat la categoria Young Adult Fantasy & Science Fiction.Am citit cartea Insurgent,mi-a placut si am votat-o.Ei,bine,uite ca a castigat.O sa prezint doar 3 categorii deoarece au fost preferatele mele.

Sunt cateva carti care desi nu s-au plasat printre primele locuri au acumulat destule voturi de la cititori,ceea ce dovedeste ca sunt destul de populare si iubite.

De exemplu la categoria Romance au fost foarte multe carti bune.Carti precum:Lover Reborn de J.R Ward, Bared to you de Sylvia Day , Once burned de Jeaniene Frost ,On Dublin Street de Samantha Young ,iar cartea castigatoare este Fifty Shades Freed,ultimul volum din seria Fifty Shades,care a acumulat 22,976 de voturi.Pe locul doi se afla Bared to you de Sylvia Day cu  8,306 de voturi si pe locul trei Lover Reborn de J.R. Ward cu 7,522 de voturi.Celelalte carti mentionate mai sus s-au plasat pe locurile 5(Once Burned) si 6(On Dublin Street).
La categoria Young Adult Fantasy & Science Fiction a fost si mai greu.Sau cel putin asa consider eu.Pot sa spun ca am citit aproape toate cartile de pe lista si oarecum sunt multumita de rezultat.Marea mea bucurie a fost faptul ca Insurgent s-a clasat pe primul loc cu un numar de 23,827  de voturi.Inca o data autoarea Veronica Roth ne-a oferit un motiv sa ii multumit pentru lumea creata in seria Divergent,iar fanii au rasplatit-o prin voturi.Dupa Insurgent cu un numar de 14,814 de voturi se afla City Of Lost Souls de Cassandra Clare.Volumul 5 din seria Instrumente Mortale a fost destul de bun si se pare ca autoarea continua sa isi multumeasca fanii cu continuarea aventurii care din fericire a fost ecranizata anul acesta.Bineinteles,din top nu putea sa lipseasca volumul doi din seria Bloodlines de Rachelle Mead,The Golden Lily..Ori fanele lui Adrian au fost foarte multumite de ceea ce autoarea planuieste treptat pentru el,ori povestea a fost destul de convingatoare incat sa primeasca 7,462 de voturi.Eu zic ca a meritat din plin.Cinder de Marissa Meyer s-a clasat pe locul patru cu 7,098 de voturi,insa ceea ce mi-a atras atentia a fost Onyx de Jennifer L. Armentrout ,carte care s-a clasat pe locul 5 cu un numar de 6,072.Putin,dar asta este.Bitterblue de Kristin Cashore se afla pe locul sase cu 5,952 de voturi si pe locul 7 cu un numar de voturi 5,089 se afla Pandemonium de Lauren Oliver.Desi este una dintre cartile mele preferate si as fi preferat sa se claseze pe un loc mai ridicat ma multumesc si cu atat.Nici primul volum din seria The Selection de Kiera Cass nu s-a plasat pe un loc foarte rau ,adica pe 8 cu 4,689 de voturi.Stiu ca locul 8 nu este tocmai cel mai bun,dar considerand faptul ca sunt 20 de carti ,locul 8 este destul de bun.Pe locul 9 se afla Shadow and Bone de Leigh Bardugo cu 4,373 de voturi si pe 10 The Rise of Nine cu 3,836 de voturi.Se pare ca nu toata lumea a fost multumita de cartea Legend de Marie Lu.Aceasta s-a clasa pe locul 11 cu un numar de 2,384 de voturi.Pe locul 12 se afla Under The Never Sky de Veronica Rossi cu 2,087 de voturi.Urmatoarele carti au avut sub 2,00 de voturi.Desi consider ca unele dintre ele sunt destul de bune si imi pare rau ca sunt pe locurile de la 13 pana la 20,dar cititori au votat si nimeni nu poate schimba asta.Pe locul 13 se afla The Immortal Rules de Julie Kagawa cu 1,971 de voturi.Pe 14 Hallowed de Cynthia Hand cu 1,452 de voturi.Pe 15 Sweet Evil de Wendy Higgins cu 1,434 de voturi.Pe 16 The Raven Boys de Maggie Stiefvater cu 953 de voturi.Finale de Becca Fitzpatrick s-a plasat pe locul 17 cu 936 de voturi,iar Seraphina de Rachel Hartman pe locul 18 cu 785 de voturi.Ultimele doua locuri sunt ocupate de  Throne of Glass de Sarah J. Maas cu 603 de voturi si The Diviners de  Libba Bray se afla pe ultimul loc cu un numar de 523 de voturi.
Acesta este clasamentul de la categoria  Young Adult Fantasy & Science Fiction.Rezultatele sunt destul de bune,iar cartile au fost alese dupa placerea fiecaruia.

O alta categorie care s-a dovedit a fi mult mai buna si a carui clasament m-a facut sa zambesc(dar nici macar eu nu stiu de ce) este categoria Young Adult Fiction.
De data aceasta sunt multumita de locurile pe care le are fiecare carte.Da,sunt cateva pe care inca nu le-am citit,dar acestea se afla pe lista"To Read",insa restul au intrat pe lista "Read" de ceva timp.
Cartea castigatoare de la aceasta categorie este The Fault In Our Stars de John Green.O carte superba care s-a clasat pe locul 1 cu un numar de 37,438 de voturi.Pe locul 2 cu un numar de 8,890 se afla Easy de Tammara Webber ,iar pe 3 cu un numar de 6,495 Slammed de Colleen Hoover,doua carti care dupa parerea mea merita aceste locuri.Pe locul 4 se afla Out of Sight, Out of Time,volumul 5 din seria Gallagher Girls, de  Ally Carter cu 5,620 de voturi,iar pe locul 4 se afla Barely Breathing de Rebecca Donovan cu 4,465 de voturi.Locul 6 este ocupat de Pushing The Limits de Katie McGarry.Aceasta carte a acumulat doar 4,013 de voturi.Pe locul 7 cu 3,513 de voturi se afla Code Name Verity
de  Elizabeth Wein ,
urmata de The Statistical Probability of Love at First Sight de Jennifer E. Smith pe locul 8 cu 3,061 de voturi.My Life Next Door de Huntley Fitzpatrick se afla pe locul 9 cu 2,388 voturi ,urmata pe locul 10 de The Boy Who Sneaks in my Bedroom Window de Kirsty Moseley care a acumulat 2,274 de voturi.Urmatoarele trei carti sunt preferatele mele.Acestea s-au clasat pe locurile 11,12 si 13.Pe locul 11 se afla Catching Jordan de Miranda Kenneally (1,417 voturi),pe 12 se afla Crash de Nicole Williams(1,285 voturi) iar pe 13 se afla The Vincent Brothers de Abbi Glines(967 voturi).Pe 14 se afla o carte care nu am citit-o inca,se numeste Never Fall Down (775 voturi)si este scrisa de Patricia McCormick.Autoarea Abbi Glines are inca o carte in acest clasament.Volumul 2 din seria Sea Breeze,Because Of Low , s-a clasat pe locul 15 cu 766 de voturi.Pe 16 se afla cartea The Sea of Tanquility de Katja Millay cu 650 de voturi,iar urmatoarele 4 locuri au fost ocupate de: Locul 17 I Hunt Killes de Barry Liga(379 voturi).Locul 18 Tilt de Ellen Hopkins(276 voturi).Locul 19 The Miseducation of Cameron Post de Emily M. Danforth(196 voturi),iar pe ultimul loc cu un numar de doar 161 de voturi se afla cartea Something Like Normal de Trish Doller.

Cam asa sunt clasamentele celor 3 categorii.Desi la Romance nu am scris toate cartile,ci doar pe cele pe care le stiu eu,la celelalte 2 categorii am decis sa scriu toate cartile deoarece majoritatea le-am citit.Sunt foarte multe carti bune pe care nu toata lumea le-a citit.Majoritatea din cele scrise mai sus merita citite si eu le recomand tuturor.
Probabil o sa scriu si de la celelalte categorii in curand,insa pana atunci verificati in aceste 3 categorii daca cartile voastre preferate sunt sau nu.

Niciun comentariu: