joi, 7 iunie 2012

Carti=lectii de viata.



Carti care iti vor arata ca viata poate fi mai grea te invata in acelasi timp sa supravietuiesti.Acest gen de carti sunt din ce in ce mai populare in strainatate,iar autorii ne ofera o parte din viata lor sau povesti care ne vor lasa fara cuvinte..
Aceste carti au cate un mesaj pe care autorii ni-l adreseaza noua cititorilor cu speranta de a ne ajuta sa intelegem ca viata noastra se poate schimba dintr-o simpla prostie sau greseala.
Genul acesta de carti este cel care te tine treaz/a pana noapte tarziu incercand sa iti dai seama ce ai gresit sau ce poti repara,sau sa apreciezi ceea ce ai si poate sa ii ajuti pe alti in viitor.
Sunt multe cazuri in care cititori prefera sa ignore aceste carti,gandindu-se ca nu este genul lor sau ca nu este ceva interesant,dar aici ei gresesc.
Mai nou citim doar carti fantasy.Carti despre lucruri care nu se vor intampla niciodata in realitate.Nu e gresit. Chiar si eu le citesc,si chiar imi plac,insa uneori mai trebuie sa adaugam pe lista si carti non-fiction,carti care au legatura cu realitatea..Carti care ne pot deschide ochii sa vedem cum este cu  adevarat lumea in care traim si ce se poate intampla oricand,oricui.
Fiecare carte are cate un mesaj codat pe care noi trebuie sa il descifram.Mesaj care ne poate invata multe.
In cele mai multe cazuri aceste carti au la final cate un text din partea autorului in care ne explica ce la determinat sa scrie povestea respectiva,daca i s-a intamplat sau daca s-a inspirat de undeva.
In mare parte mesajul lor este ca trebuie sa luptam ca sa fim fericiti.Sa luptam pentru ca sa obtinem ceea ce ne dorim cu adevarat.Trebuie sa ne straduim.Sa nu ascultam intodeauna ce spune lumea despre noi si sa le dovedim ca si-au format o parere gresita si ca aceasta se bazeaza doar pe ceea ce au auzit in alta parte.
Cartile pe care le-am citit pana acum si care mi-au lasat placut cel mai mult sunt: Going Too Far ,Forget you ,Catching Jordan , What I Didn't Say , Keep Holding On , seria Summer.Nu am facut recenzii la toate,dar planuiesc sa fac asta in viitor.
Poate voi nu o sa aveti aceasi parere ca si mine.Poate o sa considerati ca tot ceea ce am scris mai sus nu este important.
Sfatul meu este sa citit cartile:Cele Tre1spr3zece Motive ,What I Didn't Say si Keep Holding On ,apoi cititi recenziile celor trei carti de pe blog.Reveniti la aceasta postare si dovediti ca nu am dreptate.
Dar pana atunci va recomand sa cititi cartea What I Didn't Say de Keary Taylor.La sfarsitul ei veti gasi motivul din cauza caruia Keary a scris aceasta poveste.

Mi-am facut o parere pe care nimeni nu o poate schimba.Am ajuns la concluzia ca prin aceste carti autorii ne ofera o parte din ei pe care desi au spus-o celor apropiati,ei incearca sa ne-o spuna si noua chiar daca prin personaje care nu au legatura sau o poveste schimbata.
Invatam din greselile altora,greseli pe care nu trebuie sa le repetam si noi.

Niciun comentariu: